Annons

canon powershot G5

Produkter
(logga in för att koppla)

starnut

Aktiv medlem
Uppgraderingen av G3 varkar vara här vilken dag som helst, snackas livligt om detta på dpreview iaf. På belgiska canons sida hade man lagt ut specsen för kameran, men de har tydligen försvunnit igen.
Av texten att döma verkar det bara vara en G3 med 5 megapixlar istället och i ett svart hölje.
Men vi får väl se när de riktiga specesen kommer.
Jag hoppas de har fixat problemet med att linsen sysns i sökaren vid vissa brännvidder.

Ska bli intressant att se vad det blir av det här.
 
I ett mail från canon står det så här.

Expect a 6 megapixel G5 based on the same CMOS sensor as the 10D for release
this summer. The new G5 will look similar to the G3 but exclusively in a
black case. Basically it is a 10D without the removable lens system. Same
lens as the G3.

Låter ju väldigt lovande, men det går så mycket rykten så man ska nog inte lita på något förns kameran finns i handeln.

källa: http://groups.google.com/[email protected]&rnum=3
 
Ursäkta mig men....

Vet någon om zoomen?
Är zoomen bättre en G3 zoom.
Hade tänkt tänkt köpa G3 i dag men ska man vänta på G5?
När tror ni att den kommer?

Kanske förtidigt att fråga ,men ändå!

M.V.H
Sebastian Åstrand
 
Kameran är ju inte släppt än så ingen kan ju veta hur den ter sig mot G3, men jag tror jag har läst att den skulle ha en 4x zoom precis som G3 alltså.

Det var en på dpreview som mailade en sida som hade G5:an upplagd och frågade när den skulle komma.

svaret: This model is not for sale at this moment, but will be from the beginning of june. There is no picture availeble at this moment.

Om du inte behöver kameran omgående skulle jag väntat på denna modell, även om kameran släpps i juni vet man ju inte när den dyker upp i sverige. Men jag har iaf bestämt mig för att vänta på denna modell.

Följ debatten på www.dpreview.com i canon forumet.
 
anders84 skrev:
I ett mail från canon står det så här.

Expect a 6 megapixel G5 based on the same CMOS sensor as the 10D for release
this summer. The new G5 will look similar to the G3 but exclusively in a
black case. Basically it is a 10D without the removable lens system. Same
lens as the G3.

Om man läser lite längre i tråden så ser man att det var ett skämt..
 
..ja, det där mailet var nog inte så pålitligt nej. Såg det sen.
Men men, vad det än är som kommer ska det bli spännande o se.
Prisklassen bör väl vara den samma som för G3, mellan 7000 - 10.000, rätt stor marginal däremellan förstås :)
 
Hurrá!!!

Jag har hitat den i en butik i hela europa där finns pris: 909Euro. Kommer snart med länk till butiken!

M.V.H
Sebastian Åstrand
 
hmmmm, det här ser ju onekligen intressant ut! Jag sitter o funderar fram o tillbaka på inköp av en sony f717, men det kanske är värt att vänta in lite o kolla in G5an.

samma sensor som 10D låter ju verkligen lovande :)
 
Ja, fast det där med samma sensor som 10D var antagligen bara ett rykte som det inte var mycket sanning i.
Vet inte heller om denna bild är av äkta vara eller ej, men det ser ju helt klart äkta ut.

Själv har jag senare tänkt köpa en digital systemare från canon och då är det ju perfekt att man kan köpa en blixt redan nu som passar på G5:an, inget nytt för denna modell iofs. Annars har jag också haft mina tankar på sonyn, verkar trevlig.
 
jaha.. jag föll iaf för ryktet direkt ;)

tycker dock att det är synd att Canon inte fixar lite mer zoom på G5:an..
 
Tja, jag vet inte, för mig ser det äkta ut, men jag hade gärna sett lite mer nyskapande från canons sida, så om du har rätt blir jag glad.

På beligska canons hemsida stod det när specsen för G5:an fanns upplagda något om att den nya kameran skulle vara mer strömlinjeformad, men denna bild är ju en exakt kopia av G3 till formen sett.

Källan till bilden är en kille som tydligen fått en broshyr med denna bild och specsifiktaioner som han sedan scannat in.

En annan sak som jag tycker är lite skum är att alla sidor där information har hittats har varit från Europa. Borde inte nya kameror dyka upp i USA eller Asien först, iofs bra om det inte är så i det här fallet, så man slipper vänta på leverans.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.