Annons

Canon PowerShot G12

Produkter
(logga in för att koppla)
En grej jag har saknat i Canons kompakter är ett 3:2-läge och det finns ju nu i S95/G12 och det är något som jag skulle uppskatta. Visst det är inte svårt att beskära bilden i datorn men det skulle underlätta om bilden var tagen i 3:2 redan från början.
 
Visst det går lite framåt, men ändå så känns suget inte jättestort.
Har en G7, som nog blir utbytt ändå men mest för att jag fått en liten svart prick (kanske fukt) som finns med på i princip varje bild nu, (om det är ljust på den punkten av bilden)

En liten fråga, vet att det på flera kompaktkameror finns en funktion som man ställer in att den tar bilder med ett visst antal sekunder/minuter emellan för att se klippa ihop det till en film. Vet någon om det finns på t.ex. G11? (då vi inte fått specarna helt än på g12)

//Daniel
 
Visst det går lite framåt, men ändå så känns suget inte jättestort.
Har en G7, som nog blir utbytt ändå men mest för att jag fått en liten svart prick (kanske fukt) som finns med på i princip varje bild nu, (om det är ljust på den punkten av bilden)

En liten fråga, vet att det på flera kompaktkameror finns en funktion som man ställer in att den tar bilder med ett visst antal sekunder/minuter emellan för att se klippa ihop det till en film. Vet någon om det finns på t.ex. G11? (då vi inte fått specarna helt än på g12)

//Daniel

Den svarta pricken låter mer som om du har damm på sensorn.
 
nä de är ingen större skilnad på G11-12 utom att 12:an kan filma i HD. De hade varit bra om Canon mm skulle sakta ner på att öka antalet pixlar på sina DSLR som de gjorde med att gå ned i antalet pixlar från G10-11 och satsa på högre dynamik mm så att man kan få finare bilder i svåra ljusförhållande och slipper dessa hemska utfrätta bilder som händer i bland i vissa situationer , jag skulle heller ha en 10MP DSLR som har hög dynamiskt omfång en en med 18MP.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.