Annons

Canon Poershot A710 hur är den?

Produkter
(logga in för att koppla)

mandoouue

Medlem
Letar efter en ny kamera, men har inte råd att köpa en system.. Har just nu en Powershot A410, och tkr att den är hyfsad med lite photoshop redigering ;) Men jag vill ha en hyfsat billig kamera som kan mäta sig med de digitala systemkamerorna och som man kan ta "proffsbilder" med... Har kollat på powershotserien eftersom jag har ganska bra erfarenheter och sen är ju priset billigt också :)

Vad tkr ni om den kameran? Går den att fota BRA med bara man har lite snits och ett bra Photoshop?

Ska man satsa på att köpa stativ, extern blixt (för det kunde man väl ha på har jag för mig?) osv eller hur ska man göra? =S
 
Vet någon hur A710 IS är jämfört med G6? G6 har väl större sensor men å andra sidan är den ju flera år äldre. Undrar hur det är med dynamiskt omfång och brus.

/Sten
 
Rysk programvara? Allvar?
I så fall borde det inte dröja länge förrän någon knackat ihop något till G7:an? Låter ju högintressant!
 
egna erfarenheter ?

Som ursprungsfrågan också var så vore det intressant att höra om någon har egna erfarenheter av denna kamera ?
Är själv ute efter en kompakt som har optisk genomsiktssökare.
Per D
 
Re: egna erfarenheter ?

kololo skrev:
Som ursprungsfrågan också var så vore det intressant att höra om någon har egna erfarenheter av denna kamera ?
Är själv ute efter en kompakt som har optisk genomsiktssökare.
Per D

Jag har skaffat en nu och är mycket nöjd. Närgränsen är på 1 cm och med bildstabiliseringen är det inga problem med 1/60 på motsvarande 210mm. Den digitala förstoringen ger i mina ögon riktigt bra resultat vid små utskrifter (inställd på 1,9 gånger och maximal brännvidd).

Kameran kan naturligtvis inte jämföras med en systemkamera, som har större dynamiskt omfång m m, men den funkar bra för många motiv och är lätt att ta med sig. Så länge ljuset är bra och kontrasterna inte allt för stora så kan man helt klart ta mycket bra bilder med den.

Här är en bild som jag tagit.
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=1005980
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.