Annons

Canon IXUS V2

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,

Jag går i funderingar att skaffa en RIKTIG kamera. Därför har jag tänkt att sälja min nuvarande kamera, en canon ixus v2.
Hur mycket tror ni att man kan få för en sådan kamera i dagsläget?
Kanske inte rätt forum att ställa frågan.. men jag chansar.

Tackar på förhand.

Canon IXUS V2 är en 2M kamera med 2x optisk zoom som kom för två år sedan. För ett år sedan släpptes Canon Digital Ixus 400, en 4M kamera med 3x zoom. Bägge modellerna är kritikerrosade. Den utgångna Canon Digital Ixus 400 kan köpas ny för ca 3300kr och då lär du inte få speciellt mycket för din begagnade IXUS V2. Gör en sökning på blocket.se så hittar du en hel del digitala Canon IXUS kameror som inte hittat köpare än. Orsaken är i många fall orealistiska förhoppningar på andrahandsvärdet (kollade datum när annonsen lades upp). Vet inte prisbilden för en begagnad IXUS V2 men gissar på att den går att sälja för ca 1500kr.
Tycker du ska behålla din V2 som andra kamera. Se bara till att den nya kameran också tar CompactFlash kort.

Kan bara hålla med ovanstående talare.

Behåll V2:an och använd den som snapshoot-kamera. Vet inte riktigt vad du menar med "riktig" kamera men i min värld är en sådan betydligt otympligare och den kan / vill man inte alltid ta med sig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar