ANNONS
Annons

Canon IXUS 400, problem med minnskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Howzer

Aktiv medlem
Canon IXUS 400, problem med minneskort

Jag har ett skumt problem och undrar om någon upplevt samma sak och kanske t o m har tips.
Jag köpte ett stort, snabbt minneskort till min IXUS 400 eftersom jag ändå tänkt köpa en digital SLR framöver. Kör ett SanDisk Ultra 512 MB.
Nu får jag hela tiden felmeddelanden och strul... kortet är utbytt två gånger, kameran har varit inne hos Canon.
Canon påstår att kameran t o m klarar FAT32-kort, d v s över 2 GB. SanDisk påstår att det inte finns kompabilitetsproblem mellan detta kort och denna kamera.
Kortsäljaren är beredd att byta mitt 512 MB-kort till två 256 MB-kort för att se om det funkar.

Någon som haft liknande problem?! Börjar likna datorvärden, de olika hårdvarutillverkarna skyller på varandra och konsumenten blir överkörd i mitten...

// Thomas Gehlhaus

Senast ändrad:
Re: Canon IXUS 400, problem med minneskort

Howzer skrev:
... IXUS 400 eftersom jag ändå tänkt köpa en digital SLR framöver. Kör ett SanDisk Ultra 512 MB.
...
Kortsäljaren är beredd att byta mitt 512 MB-kort till två 256 MB-kort för att se om det funkar.

// Thomas Gehlhaus

Hej.
Just kombinationen SanDisk Ultra 256 och IXUS 400 fungerar utan problem för mig. Jag har dock aldrig provat större minneskort än så.
Hoppas det fixar sig!

/Mattias

Tetsa annat 512-kort

Det bästa i detta läge är nog att testa ett kort av samma storlek (eller större om du vill det) av annat märke.

Till min Canon Powershot G5 köpte jag ett ett Trancend 1GB Ultra 45X Compact Flash Card som fungerar ypperligt med kameran. Finns i andra storlekar också.

Tack för Era svar! Eftersom Mattias inte tycks ha problem med 256 MB Ultra tillsammans med en IXUS 400 tror jag att jag provar säljarens förslag att byta till två sådana kort.

Om det sen blir SanDisk igen nästa gång är väl lite tveksamt...

// Thomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar