Annons

Canon Ixus 40

Produkter
(logga in för att koppla)

stiligman

Aktiv medlem
Jag tittar på en ny kamera åt en kompis nu, hjälper henne, och hon har hittat en Ixus 40 ..., hur länge sen är det den slutade att säljas ??
Finns ju 2 versioner, 50 och 55 efter den .......

Den är ju billigare så klart, men inte det allra senaste heller ........
 
ok, för jag hittar den varken hos Scandinavian eller Hegethorns, som jag brukar handla hos.
har du kanske nån prisuppgift tom ??
 
välj 55'an

Hej hej....
Att tillägga är att de har förbättrat skärmen på ixus 55, störe ljuskänsligare men framförallt mycket tåligare då lcd'n på ixus 40 & 50 spricker mycket lätt.

/Daniel på Hegethorns
 
Man får vad man betalar för. Ixus40 kostar enligt pricerunner ca 2400:- och Ixus55 ca 3500:- Tror inte bildkvaliteten skilljer sig nämnvärt. Frågan är om man vill pynta 1000:- extra för bättre skärm..
 
Har några olika såna där ixus nya och gamla på jobbet. Jag själv har en ixus 40 nyare model. Dom behandlas som skruvmejslar pga av att dom är med elektriker i fält som inte är så snälla mot dom. Stenar och annat är dom med om varje dag. Så tåliga är dom.

/Daniel
 
IXUS 40 är mycket bra, 55 är bättre

Har både IXUS 40 och 55 och är generellt mycket nöjd med båda två. Det är mer än större display som skiljer IXUS 55 från 40, bl.a bättre funktioner. Har min IXUS med mig jämt, i byxfickan; 40:an blev så full med damm att zoomen felar, bl.a. Man kan skydda displayen med skyddsfolie för mobiltelefoner; WriteSHIELD.
 
kan säga att jag sålde min ixus 40 för att köpa ixus 750

blev faktist besviken på min ixus 40 redan från första dagen
hade en ixus 400 innan
tyckte att bilderna blev mkt skarpare med 400
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.