MWPhoto
Aktiv medlem
Jag ringde Canon IT Service för ca 3 veckor sedan eftersom jag hittat en pixel som alltid ser blåfärgad ut på min G3. Min kamera är ett och ett havt år nu men det var inga problem att få det på garantin. Vissa saker har man väl två år på. Dock var det två till tre veckor kötid. Jag bad då att få lämna in om två veckor i stället och det var inga problem.
Så i morse lämnade jag in kameran vid åttatiden och de ringde kl elva och sa att den var klar. Justerad CCD-sensor. Det är ju grymmt bra!
Jag har också tagit på mig att fixa programvalsratten på en EOS 5 och när jag kontaktade Canon så lovade de att snarast skicka en helt ny topp till kameran. Jag trodde ju att jag möjligen kunde få ett nytt programvred med tillhörande fjäder och kula, men det kom som sagt hem en helt ny topp med blixt och allt på. Trevligt, "bara" att montera dit. Det gäller bara att ha lite koll på alla skruvar och lösa knappar mm.
Vill bara med detta ge Canon en eloge för att ha en mycket angenäm serviceorganinsation!
Så i morse lämnade jag in kameran vid åttatiden och de ringde kl elva och sa att den var klar. Justerad CCD-sensor. Det är ju grymmt bra!
Jag har också tagit på mig att fixa programvalsratten på en EOS 5 och när jag kontaktade Canon så lovade de att snarast skicka en helt ny topp till kameran. Jag trodde ju att jag möjligen kunde få ett nytt programvred med tillhörande fjäder och kula, men det kom som sagt hem en helt ny topp med blixt och allt på. Trevligt, "bara" att montera dit. Det gäller bara att ha lite koll på alla skruvar och lösa knappar mm.
Vill bara med detta ge Canon en eloge för att ha en mycket angenäm serviceorganinsation!