Annons

Canon höjer priserna i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det har ju vart en trend från Canon att nya produkter släpps till priser som ligger närmare de Europeiska priserna. Gamla produkter har legar kvar på de tidigare USD nivåerna.
Nu måste den låga dollarkursen blivit nog för Japanerna och de har aviserat en höjning på 3-5 % till detaljisterna.
Så skall ni handla billigt så boka första bästa flyg.
Å andra sidan kan man ju inte vara säker på att inte dollarn sjunker ytterligare med 5%.
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9309-9419

Håller sig dollarn under 6kr på måndag/tisdag så skickar i allafall ijag n en beställning på $9500.

Känns som att jag väntat länge nog nu och vill inte vänta på att dollarn ska sjunka ytterliga 5% för att kompensera prishöjningen.

Säkert ett klokt beslut. Man vet hur det ser ut idag, hur det ser ut i morgon vet bara den som äger en kristallkula och det verkar inte några experter göra för de gissar lika klokt som en schimpans.

Har precis beställt en 1D Mk III och en 16-35, då var det rätt läge att handla tydligtvis. Olyckligtvis hade de en stor judisk helg hela veckan. Lyckligtvis är den över nu;)

3-5% spelar nästan ingen roll när priserna nästan bara är hälften mot här hemma.......
En Canon 1Ds3 höjs kanske från 47000 kr till 49000 kr :) Och en 5d från 12700 till 13300 kr

Håller med dig Lars. Fem procent är inte mycket. Bara en femtedel av vår moms men om andra tillverkare hänger på kan det vara en början på en prisutjämning mellan USA och andra länder.

Lars Johnsson skrev:
Jag vet flera personer som köpt både kompakt-kameror och system-kameror från B&H
Kanske är det av andra märken än Canon och Nikon. Jag har testat att beställa en gång men det gick inte och fick förklaringen att de inte skickade till Sverige. Har också hört samma av andra som försökt beställa därifrån.

paul innergård skrev:
Kanske är det av andra märken än Canon och Nikon. Jag har testat att beställa en gång men det gick inte och fick förklaringen att de inte skickade till Sverige. Har också hört samma av andra som försökt beställa därifrån.

Du kan snabbt och enkelt kolla det. Bara klicka på kameran på deras sajt, och sen kollar du vad portot är till Sverige på den kameran. Skickar de inte den till Sverige så kommer det ett meddelande på på skärmen.

Lars Johnsson skrev:
Du kan snabbt och enkelt kolla det. Bara klicka på kameran på deras sajt, och sen kollar du vad portot är till Sverige på den kameran. Skickar de inte den till Sverige så kommer det ett meddelande på på skärmen.
Nej så var det inte utan man kunde gå rätt lång väg i beställningskedjan innan de nekade att skicka. Kommer ihåg att jag gjorde precis som du sa och kollade portot till Sverige. Sen la jag en testorder men blev som sagt nekad.

paul innergård skrev:
Nej så var det inte utan man kunde gå rätt lång väg i beställningskedjan innan de nekade att skicka. Kommer ihåg att jag gjorde precis som du sa och kollade portot till Sverige. Sen la jag en testorder men blev som sagt nekad.

Ja men gå inte långt i beställnings-kedjan innan du kollar. Om du gör som jag skrev så kommer ett meddelande upp direkt om det inte går. Innan man visar att kameran ska till Sverige så kan ju inte deras sajt veta det eller?
Jag kollade precis det på deras sajt

Lars Johnsson skrev:
Ja men gå inte långt i beställnings-kedjan innan du kollar. Om du gör som jag skrev så kommer ett meddelande upp direkt om det inte går. Innan man visar att kameran ska till Sverige så kan ju inte deras sajt veta det eller?
Jag kollade precis det på deras sajt
Men jag försöker ju förklara att det var precis så jag gjorde. När det var gjort trodde jag det var grönt att lägga en beställning eftersom deras portolathund inte indikerade något annat. Det var först senare när jag testkörde ordern som de slog bakut.

Men jag kollade precis och det kommer upp ett meddelande direkt utan att man lagt ordern om man kollar "calculate shipping"

kolla portot till Sverige utan att lägga in någon order. Jag har precis gjort det så jag vet med säkerhet att det är så :)

Meddelandet som du får upp i ett mindre fönster ser ut så här.

• Due to the manufacturer’s restrictions, B&H Photo is unable to ship this item to an international destination: We apologize for any inconvenience this may have caused you.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar