Annons

Canon G7 X -problem med RAW-bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas Markstroem

Aktiv medlem
Hej,
Har efter att ha ägt flera generationer Sony RX100 köpt en G7 X (varför inte tänkte jag: den har ju Sony's sensor...). Hursomhelst så har jag problem med Adobe CS6, eller rättare sagt med ACR, Bridge och DNG Downloader:

Varken .JPG eller .RC2 från denna kamera kan läsas/öppnas (http://i65.tinypic.com/msipat.png).
Jag har uppdaterad DNG Downloader samt ACR separat utan resultat.

Jag tror du har för gammal Photoshop. Testa att ladda ner senaste DNG-converter och konvertera till DNG, sen ska du kunna öppna dem i CS6.

Jag fick igång det (via ominstallation). Har dock snabbt tröttnat på G7 X så jag lämnade tillbaka den igår. Får bli ytterligare en RX100 istället.

Flera generation RX 100, tröttnat på G7X efter ett par dagar.

Man blir ju lite nyfiken på vad det är du söker i din kamera och varför inte någon av dessa modeller passat och vad det är du tror att nästa RX 100 skall ge?

Ursäkta OT men eftersom jag själv ständigt letar efter den "perfekta kompaktkameran" så är jag genuint nyfiken.

PS. Att du inte kunde läsa JPG-filerna från G7X låter otroligt märkligt.

Jag kommer köpa RX100 III för jag behöver inte 4k som för övrigt tar stor plats. Tidigare var jag inne på att köpa G7 X men övergav tanken då jag har extra batterier och extern laddare från Sony.
Hade jag köpt g7 X hade jag varit tvungen att köpa flera extra batterier.

Såvitt jag vet finns det redan rätt många trådar om G7X vs RX100 (olika varianter). Behövs det verkligen en till med en rubrik som gäller något helt annat?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar