ANNONS
Annons

canon eos 550D

Produkter
(logga in för att koppla)

simon.factory

Ny medlem
canon eos 550D När kan jag anse att kameran är sliten???

Hej
Jag har en Canon eos 550D och undrar när man kan anse att kameran är sliten... Är det när den hat gjort 10 000 exponerningar eller när den har gjort 100 000 exponeringar??? Vad bör man göra när man har nått gränsen då man kan anse att kameran är sliten???

Senast ändrad:
Hej
Jag har en Canon eos 550D och undrar när man kan anse att kameran är sliten... Är det när den hat gjort 10 000 exponerningar eller när den har gjort 100 000 exponeringar??? Vad bör man göra när man har nått gränsen då man kan anse att kameran är sliten???
10 000 är ingenting. När du närmar dig 100 000 kan du ju skicka den på genomgång.

Du startade på talet 100 där det ryms 10000 bilder (0001-9999) därefter kommer talet 101 där det ryms 10000 bilder (också 0001-9999) osv osv

Vet att det finns nån form för inställningar før detta men det är denna inställning jag använder.

Efter lite mer ingående research har jag fått fram att det inte går att se hur många exponeringar ens canon kamera har gått, eftersom att räkneverket blir missvisande om man sätter i ett minneskort med en bildserie från en annan kamera på.

Enda sättet verkar vara att lämna in till canon så deras tekniker får kontrollera.

Nej, något räkneverk i egentlig mening finns inte på utsidan. Filnamnsgenereringen kan man ställa i stort sett som man vill.

Men det finns heller ingen anledning att ta reda på hur många exponeringar kameran har gått. Erfarenheten visar att det finns kameror, där Canon säger att slutaren testats till 100000 exponeringar, som havererar före 20000 och så finns det andra, av samma modell, som går flera hundra tusen. Därför finns det ingen trygghet i att veta hur det ligger till. Kameran kan haverera idag eller överleva din lust att använda den oavsett.

Nej, något räkneverk i egentlig mening finns inte på utsidan. Filnamnsgenereringen kan man ställa i stort sett som man vill.

Men det finns heller ingen anledning att ta reda på hur många exponeringar kameran har gått. Erfarenheten visar att det finns kameror, där Canon säger att slutaren testats till 100000 exponeringar, som havererar före 20000 och så finns det andra, av samma modell, som går flera hundra tusen. Därför finns det ingen trygghet i att veta hur det ligger till. Kameran kan haverera idag eller överleva din lust att använda den oavsett.

Absolut, bara av ren nyfikenhet jag undrade. Är inte orolig över att min kamera ska haverera i första taget!

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto