Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon eos 550d Filmproblem
- Trådstartare felixus
- Start datum
and30ers
Aktiv medlem
Vad beror detta på? Hinner inte mitt minneskort med?
Låter rimligt. Vad har du för minneskort?
felixus
Medlem
Låter rimligt. Vad har du för minneskort?
sandisk ultra 15mb/s 8gb sdhc
kim_plutonen.com
Aktiv medlem
Det bör hänga med i teorin, men jag brukar själv alltid köra class 6 eller högre när det gäller video.
Vill du vara säker är det bara att köpa ett snabbare kort, eller gå in i en video/fotoaffär motsv. och fråga om du kan få prova med ett snabbare kort.
Vill du vara säker är det bara att köpa ett snabbare kort, eller gå in i en video/fotoaffär motsv. och fråga om du kan få prova med ett snabbare kort.
apersson850
Aktiv medlem
På min 7D, som också kan filma, ska det visas ett slags "termometer" i displayen, om buffertminnet börjar bli fullt. När skalan når vägs ände slutar kameran filma.
Jag har aldrig sett den här indikeringen, för mina kort är tydligen snabba nog, men den står beskriven i bruksanvisningen.
Jag har aldrig sett den här indikeringen, för mina kort är tydligen snabba nog, men den står beskriven i bruksanvisningen.
M7_21
Aktiv medlem
Jag har en Canon 550D och filmar med ett kort som heter Lexar Premium Series 16 GB SDHC 60x, med detta har jag filmat i manuellt läge upp till 10-12 minuter utan problem. Kortet kostade ca 650:- på OnOff. Om du vill veta mer om att filma med en systemkamera, kolla på Scandinavian Photos hemsida, de har en ny kurs i januari, gratis, jättebra, var själv på den som gick den 2 december.
Kolla på: http://www.scandinavianphoto.se/PhotoBloggen/default.aspx?bID=10473700
Här får du veta "allt" om videofilmning med din kamera! Lycka till!
Kolla på: http://www.scandinavianphoto.se/PhotoBloggen/default.aspx?bID=10473700
Här får du veta "allt" om videofilmning med din kamera! Lycka till!
TheQuo
Aktiv medlem
Hej! Ny på forumet. har problem med min nya canon när jag ska filma. Efter ca 20 sekunder inspelning kommer texten "inspelningen har automatiskt avslutats" upp.
Vad beror detta på? Hinner inte mitt minneskort med?
Mycket tacksam för svar!
mvh
Jag kör med ett Extreme Class 10 (16GB, 30mb/s) och även jag får upp det här meddelandet då och då. Även fast det finns gott om plats kvar på kortet.
and30ers
Aktiv medlem
sandisk ultra 15mb/s 8gb sdhc
Till min 500D filmade jag med Ultra 15MB/s 32GB och det gick bra, men vad jag minns filmade jag oftast i 720p 30fps vilket ger 3,7 MB/s data att skriva ner på minneskortet.
500D, 550D, 60D och 7D som filmar i 1080p med 20/24/25/30 fps samt 550D, 60D och 7D som filmar i 720p med 50/60 fps ger alla 5,5 MB/s data att skriva.
Inga speciellt höga krav på minneskortet, kan man tycka.
Senast ändrad:
Poteta
Aktiv medlem
Det har inget med platsen kvar på kortet att göra, det är hastigheten på kortet som kan skapa problem.Även fast det finns gott om plats kvar på kortet.
Janne H
Aktiv medlem
Jag kör med ett Extreme Class 10 (16GB, 30mb/s) och även jag får upp det här meddelandet då och då. Även fast det finns gott om plats kvar på kortet.
Har du formaterat kortet i samma kamera du använder det i?
Om inte så börja med det.
Mvh.
/Janne
TheQuo
Aktiv medlem
Har du formaterat kortet i samma kamera du använder det i?
Om inte så börja med det.
Mvh.
/Janne
Nej det tror jag inte, ska testa med det. Tack.