Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon eos 500d meny

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan jag har en canon eos 500d. och jag vet inte va jag har gjort men jag hittar inte alla ikoner på menyn. När jag köpte den så va de att man kunde få fram rutnät osv. Men nu har vissa försvunnit. Jag har återställt alla inställningar och så men hittar de inte. skulle vara väldigt tacksam om någon ville hjälpa mig!

Det är för att du ställt kameran på typ grön fyrkant. Ställ den på tex M, Av eller nåt annat vettigt så kommer menyerna snällt tillbaka :)

Det är inte utan orsak som den gröna fyrkanten är förbehållen barn under 8 år ålder... Den tar likasom bort alla vettiga möjligheter att styra sin exponering... BTW så kör även kloka 7 åringar på AV...

Oki oki, det finns en sak till för gröna fyrkanten - det är om man skall låna ut kameran till en kollega som verkligen vill ha "bra bilder" och jo, det blir oftast bättre än mobilkameran även på grön fyrkant med med 5D MkII och ett L 2,8 objektiv ;)

Det är inte utan orsak som den gröna fyrkanten är förbehållen barn under 8 år ålder... Den tar likasom bort alla vettiga möjligheter att styra sin exponering... BTW så kör även kloka 7 åringar på AV...

Oki oki, det finns en sak till för gröna fyrkanten - det är om man skall låna ut kameran till en kollega som verkligen vill ha "bra bilder" och jo, det blir oftast bättre än mobilkameran även på grön fyrkant med med 5D MkII och ett L 2,8 objektiv ;)

har jag sagt att jag fotar med " grön fyrkan " eller va?

Vänd tillbaks taggarna. Det låter konstigt att du inte hittar menyerna om du har kameran i M, Av etc, precis så fungerar de Canonkameror jag gått igenom, 450D, 7D och 5DMkII.

F.ö. är det inte särskilt dumt, det är lätt hänt. Kolla igen.

så dum är jag faktiskt inte. jag har på manuell men de funkar inte..

Jodå, det skall fungera - går det ändå inte så har kameran buggat ut och då är det att återställa alla inställningar till orginal och hjälper inte det så plocka ut både vanliga batteriet och minnesbatteriet (läs hur i manualen) i någon timme och försök sedan igen. Den manövern skall återställa kameran till läget den hade när den levererades.

ANNONS