Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 450d eller ... ? Och modeller med vridbar display? - Vägledning, tack!

Produkter
(logga in för att koppla)

denise_

Avslutat medlemskap
Har länge fotat med en Konica Minolta Dimage a200 men vill nu uppgradera och sneglar på canon eos 450d, men tänker ge Nikon anhängarna här en chans att övertyga mig om en motsvarande modell där?

Var ett tag sedan jag fotade och har väl lite tappat glöden så tänker komma igång igen med ett nyinköp. Satsa på ett ganska basic kamerahus och lägga pengarna på objektiv istället, leka lite :)

Eftersom jag är van vid vridbar display undrar jag också om någon kan tipsa på modeller med det? Använder det framför allt till självporträtt och har bara tänkt ha det som komplement till 450d:n (eller vad det nu blir) så behöver inte vara något avancerat. Vad jag har funnit så har några av Canons powershot modeller det, men vad mer, och är det någon som har något att rekommendera? Lämplig prisklass är 2000-3000

sådana trådar finns det gott om låt oss inte börja en ny dom spårar bara ur efter ett tag köp du en canon om du sneglat på en sån den blir bra säger en Nikon ägare.

Ja, fast med Sony A300 går det ju bara att vrida uppåt och nedåt. För att använda kameran till självporträtt och liknande vill jag såklart kunna vrida skärmen i sidled

Du har rätt heliflyer, så låt oss strunta i den frågan och fokusera på den vridbara displayen, anyone?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto