Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 450D - bra pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

ALEEEX

Aktiv medlem
Hejsan!

Ska köpa en Canon EOS 450D + 18-55mm kitobjektiv för 3.500:- begagnat. Tydligen så har han kvitto på köper och det finns garanti tills 2010, och kameran har endast gjort 715 exponeringar.

Är 3.500:- ett normalt pris, eller är det för bra? Har sett annonser på blocket där ett 450D kamerahus kostar 4.500:- liksom.

Och jag vet inte hur jag ska göra, jag bor i Gävle och säljaren bor i Småland (Lilla Edet), och jag vill inte betala i förskott och jag har ingen chans att kunna åka ner till Småland för att testa kameran.

Hur ska jag göra för att inte bli lurad?

MVH



edit. Kom även med en till liten fråga, hur många exponeringar ska 450D-n klara?
 
Låter väl som ett helt ok pris om kameran är såpass ny tycker jag.

Internetgirot kan Du ju använda.
Du betalar in, säljaren får uppgift att Du betalat, säljaren levererar kameran, Du släpper pengarna när Du fått kameran.

Dessutom ligger Lilla Edet strax söder om Trollhättan i Göta älv-dalen, och inte i Småland, men detspelar kanske ingen roll i sammanhanget.

Edit: Tror slutaren ska klara minst 50000 bilder.
/L
 
Låter väl som ett helt ok pris om kameran är såpass ny tycker jag.

Internetgirot kan Du ju använda.
Du betalar in, säljaren får uppgift att Du betalat, säljaren levererar kameran, Du släpper pengarna när Du fått kameran.

Dessutom ligger Lilla Edet strax söder om Trollhättan i Göta älv-dalen, och inte i Småland, men detspelar kanske ingen roll i sammanhanget.

Edit: Tror slutaren ska klara minst 50000 bilder.
/L

Man tackar, man tackar.
 
Skulle inte betala i förskott. Finns tips på säkra betalningslösningar på annonssidorna här på FS. 3500 är ett pris som låter lite för bra för att vara sant i mina öron. Normalpriset begagnat är precis som du säger ca 4500 för det paketet.
 
Skulle inte betala i förskott. Finns tips på säkra betalningslösningar på annonssidorna här på FS. 3500 är ett pris som låter lite för bra för att vara sant i mina öron. Normalpriset begagnat är precis som du säger ca 4500 för det paketet.

Men iförsig, har kikat på 450D-n 2,5 månad och har sett 2 annonser där dom har sålt kamerahuset + kitobjektiv för under 3.500:- (3.200:- respektive 3.000:). Dock har jag inte slagit till på någon av dom.
 
Tycker också att priset låter lite "för bra" för att vara sant, så ta alla försiktighetsåtgärder som finns. Testa vad personen svarar om du skriver att du kom på att du har en kompis som bor i närheten som kan komma förbi och hämta den.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.