Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 350D - Problem vid bläddring av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonathan Johansson

Aktiv medlem
Hej!

Har sedan jag köpte kameran haft problem med att när jag bläddrar bland tagna bilder så hoppar den ibland två bilder, jag har uppdaterat firmware till 1.0.3 men detta hjälpte inte.

Några fler som har samma problem?

Skall jag behöva skicka iväg kameran för att få detta löst? Det är ett mycket irriterande problem! Kan det handla om "knapp-studs"?

Nja, den är väldigt snabb att bläddra själv om du håller in knappen. Jag har själv problem med det bland.

Hej!

Har råkat ut för liknande saker med min.
Ett par gånger har knappen t.o.m. fastnat... då går det undan.
Personligen tycker jag inte problemet är speciellt allvarligt.

/Henrik

Vad har ni för firmware den senaste skall vara 1.0.3 och fixar till detta.

This firmware update incorporates the following improvements:
1. Fixes the phenomenon of shots being unable to be taken when using the remote controller RC-1.
2. Fixes the phenomenon wherein the camera continues to scroll through images being played back.
3. Improves reliability in communication when using some CF cards.

http://web.canon.jp/Imaging/BeBit-e.html

/Benny

Har också samma problem som ni beskriver men jag använder hjulet uppe vid avtryckaren istället för att bläddra bilder. Funkar fint tycker jag.

Ett tips kan vara att minska ner så du ser 9 bilder i fönstret och bläddra. Då får man lite mer överblick också. God fortsättning i övrigt.

Händer även ibland på min 350D. Som om att knappen hakar upp sig lite eller nåt. Men inget jag stör mig på jättemycket dock.

Använder också alltid hjulet för att bläddra mellan bilderna. Mycket enklare också när man skall berätta för 'oinvigda' hur dom skall bläddra mellan bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar