Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 350D billigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

zeno

Ny medlem
Hej!

Jag har nu bestämt mig för att köpa en Canon EOS 350D och har tittar runt rätt mycket på nätbutiker efter billiga priser (fattig student...)

Går man in på de tyska butikerna är de oftast några tusenlappar billigare. Hittade bland annat detta paket för 1165 euro (ca 10600 SEK):

Canon EOS 350D + 18-55 KIT + 1GB + Canon Blitz 420EX

Men vågar man beställa från Tyskland? Hur är det med garantier och sånt om kameran går sönder? Antar att manualen blir på tyska men det får man leva med.

Intressant att höra om någon har erfarenheter från att beställa kamera från t ex Tysklan.

MVH
Andreas
 
Jag har beställt från www.technikdirekt.de ett flertal gånger, och det har fungerat väldigt bra. Oftast en väldig skillnad på priserna.

Hur det är med garanti och sånnt är jag inte säker på, men tror att canon har någon slags europagaranti.

Det finns även företag i sverige som importerar från Tyskland, och det kan ju vara att alternativ. Blir ju aningen dyrare än att köpa direkt från tyskland, men samtidigt har man trygghetetn att den är köpt i sverige då.

Exempel på sånna som importerar:
www.fyndborsen.se
www.zebramedia.com
www.alfadigi.com
 
Ringde Canon och de bekräftade att man har Europagaranti på alla kameror, så länge det är inte är fråga om en vara imorterad utifrån Europa.

Avbeställde 350Dkit från net2com (billigt, men de förhalade och verkade aldrig få in varan!) och beställde istället enbart huset från ixxpixx.de för 712 euro (+23 i frakt). Det här känns bra! Har betalat nu och genast har varans leveransstatus (som går att följa) ändrats! Här verkar det hända saker!
 
köpte min 350d på en tisdag från cyberphoto.se och på torsag var den på posten.

jag diggar snabbheten att beställa från swe... men vad vet jag.. det kanske går lika snabbt att bestämma från tyskland...
 
zeno skrev:


Men vågar man beställa från Tyskland? Hur är det med garantier och sånt om kameran går sönder? Antar att manualen blir på tyska men det får man leva med.

Intressant att höra om någon har erfarenheter från att beställa kamera från t ex Tysklan.

Jag köpte min A85 från Technikdirekt för 4 mån sen och när den gick sönder var det inga problem att få den lagad i Sverige. Det man får göra är att skicka den direkt till verkstaden istället för att lämna den i butiken man köpt den i, men det är väl samma sak om man beställt på Cyberphoto kan tänka.

Så det enda som skiljer är priset och manualen!
 
köpte min 350d från Technikdirekt +tamrons 18-200 tog 3-4 dagar innan jag fick den, kommer helt klart att handla mer från dom
 
Trist med El-Giganten-bluffen, men grattis till er som fick pengarna tillbaka :)

Jag hittade en 350D för 8195:- (inklusive moms och optik och svensk manual! Dock utan minneskort) på ett svenskt postorderföretag, inet.se
http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=6201100

Ett 1 GB minneskort köpte jag för en kvart sen för 600 på Tradera, så det hamnar väl runt 9000:- för alltihop. Kanske det kan vara till nån hjälp för er som är sugna på att shoppa lite?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.