Annons

Canon EOS 300D Digital Rebel...

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag befinner mig i USA och funderar pa att kopa EOS 300D Digital Rebel och undrar vad det egentligen ar som skiljer sig fran den europeiska modellen, nagon som vet? Jag antar att jag kan behova nagon adapter till batteriladdaren typ... nagot annat jag bor veta?

Tacksam for svar

/Micke
 
Ingenting skiljer Digital Rebel och 300D förutom sladden till laddaren dvs. AC-pluggen på sladden.
Jo, en sak till - det lilla röda märket "DigitalRebel" nere th förstås. JANNE
 
Jo passa på att köpa på dig grejor till kameran medan du är i USA. Det finns sköna slantar att tjäna på att handla objektiv å andra "tunga" utgifter däröver. JANNE
 
Men köp bara rätt saker på rätt ställe...

Annars så är det inte säkert att det blir så mycket billigare.

--jalle


cw-op skrev:
Jo passa på att köpa på dig grejor till kameran medan du är i USA. Det finns sköna slantar att tjäna på att handla objektiv å andra "tunga" utgifter däröver. JANNE
 
cw-op skrev:
Ingenting skiljer Digital Rebel och 300D förutom sladden till laddaren dvs. AC-pluggen på sladden.
Jo, en sak till - det lilla röda märket "DigitalRebel" nere th förstås. JANNE

Hur löser man lämpligen laddarfrågan? Har någon som importerat några bra tips?

/Daniel - bara en vecka kvar tills den kommer... =)
 
Behöver inte lösas med annat än att du skaffar en sladd som passar och detta är en standardkontakt som du garanterar har hemma redan. (Exempelvis i någon radio eller liknande med löstagbar elsladd)

Laddaren fungerar både för 110V och 220V. Jag laddade min svensksålda 300D i USA utan problem.

--jalle


Parcifal skrev:
Hur löser man lämpligen laddarfrågan? Har någon som importerat några bra tips?

/Daniel - bara en vecka kvar tills den kommer... =)
 
Numera brukar laddarna klara 111/230V automatiskt. Det enda som skiljer är själva pluggen. Bara att köpa en konverter-plugg på Clas Ohlson el liknande.

Om man vill handla kameror i butik i New York är 42Photo (www.42photo.com) nog en av de billigaste.
 
Hur löser man lämpligen laddarfrågan? Har någon som importerat några bra tips?

/Daniel - bara en vecka kvar tills den kommer... =)

Sladden är en sån som man brukar ha till rakapparater, bergsprängare. mm hemelektronik. En platt kontakt med två hål (hona) som skall in i laddaren plus en vanlig AC-plugg in i väggen. Klasses övergång funkar ju oxo förstås. Lycka till med din "Drebel"! JANNE
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.