Annons

Canon EOS 20D och Windows7 alt vista

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Hur får man 20D att fungera med antingen windows7 eller vista? har en kompis som inte kan ändra copyright inställningarna som är i 20D utan att gå in i Canon Utility.
Själv programmet går at installera men det finns inga drivrutiner för 20D som jag kan hitta. För att tanka över bilderna så kan man dock ändra i menyn i 20D till att överföra P2P och då behövs inte de "riktiga" drivrutinerna.

Nån som har en lösning att kunna komma åt att ändra på IPTC inställningarna i kameran utan att behöva hitta en dator med XP?

/Stefan
 
Jag gissar att du menar 64bit win 7.
Det verkar inte finnas drivers för nyare modeller heller som har 64bit stöd vid en snabb koll.
Jag övergick själv nyss till 64bit på min stationära dator men brukar köra kortläsare så jag har inte tänkt på det tidigare. Jag får undersöka mer när tid finns...

För 32bit finns ju drivers som du borde hittat. Jag använder den till 32bit Vista på den bärbara och borde funka till win7 också.
http://software.canon-europe.com/software/0026114.asp?model=
 
ja. 64 bits. alltså det är inga problem att överföra bilder via usb från kameran. men vi behöver komma åt IPTC som är inlagd i kameran. kommer just på att man kan reseta kameran. men det vore kul att kunna styra kameran via datorn ändå.
 
Ladda ned XP-mode från Microsoft så kan du köra de program som inte stöds av Windows 7 i en egen virtuell maskin.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.