Annons

Canon EOS 1100D

Produkter
(logga in för att koppla)

mathce

Aktiv medlem
Jag filmar just nu med min Canon EOS 1100D.

Jag funderar dock på attt köpa mig en videokamera. Det jag funderar över är vilken prisklass den kan tänkas landa på.

Jag vill ha en videokamera (ska köpa stativ också, så vore ju kul om man kan använda kameran till det stativet också) som har bra stabilitetsförmåga. Jag filmar för hobbybruk, men inte direkt hemma videor utan för att göra film, men är nybörjar på detta så något mega exlusibvt behövs inte men vill ju ändå ha viss kvalite.

Vad ska man tänka på då man köper videokamera och vad kan priset komma att landa på.
Har kollat på 2-3000kronors klass men vet inte om dessa bara är skit, om man kanske ska investera några tusenlappar till eller om man klarar sig på en sådan?

Någon som kan hjälpa mig?
 
Jag filmar just nu med min Canon EOS 1100D.

Jag funderar dock på attt köpa mig en videokamera. Det jag funderar över är vilken prisklass den kan tänkas landa på.

Jag vill ha en videokamera (ska köpa stativ också, så vore ju kul om man kan använda kameran till det stativet också) som har bra stabilitetsförmåga. Jag filmar för hobbybruk, men inte direkt hemma videor utan för att göra film, men är nybörjar på detta så något mega exlusibvt behövs inte men vill ju ändå ha viss kvalite.

Vad ska man tänka på då man köper videokamera och vad kan priset komma att landa på.
Har kollat på 2-3000kronors klass men vet inte om dessa bara är skit, om man kanske ska investera några tusenlappar till eller om man klarar sig på en sådan?

Någon som kan hjälpa mig?

Då du redan har en 1100D kanske en 550D kan vara något?
Samma objektiv. 550D är bra för att leka med kreativitet och få ut 1080p.
Den kan du få för 2-2500:- beggat.

Skärpan blir inte lika bra som en riktig videokamera.
Däremot kan du vara mer kreativ med en DSLR.

En videokamera ger i regel autofokus (i denna prisklass) vilket kanske är något du frågar efter?

Inom väldigt kort kommer NAB2014. Jag hade väntat tills denna mässa är över.
Då kommer alla nya kameramodeller (elelr iaf många). Efter det så lär du hitta helt nya modeller
som kommit ut för den prisklassen du söker som klarar av jobbet bättre än de du hittar idag..

// A
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.