Kollade på din profil lite. Du ser ut att satsa seriöst på det här så jag skulle nog välja en lite proffsigare modell direkt än nån av dessa två om jag var du. Vad har du tagit dina bilder med hittills?
Jag har på känn att Sonyn ger snäppet bättre bilder p.g.a. bildstabilisering i huset och p.g.a. att objektivet i Canon-paketet verkar vara versionen utan IS och det har notoriskt dåligt rykte. Men annars tror jag Canon är smartare att satsa på. Dock skulle jag välja ett dyrare paket med en bättre normalzoom samt en bra extern blixt på samma gång då man är i farten. Mycket vill snabbt ha mer och det lönar sig sällan att snåla för mycket i början bara för att man hittat ett bra erbjudande på billigast möjliga systemkamerapaket.
Jag talar av egen erfarenhet här. Jag trodde i min enfald att jag skulle klara mig långt med den Nikon D60, 18-55 VR och Sigma 70-300 telezoom jag skaffade för 450€ begagnat för 1 1/2 år sedan. Tji fick jag. Sedan dess har jag plöjt ner över 10 gånger den summan i hobbyn: Ny bättre kamera (som jag dock vill byta upp mig från igen), en ganska omfattande samling objektiv, en okej blixt och diverse kringutrustning som stativ och olika filter.
Jag har på känn att du vill nog ha nåt i stil med Canon 60D + 15-85 IS objektiv, eller Nikon D90 + 16-85 VR. Det kostar ganska mycket mer, men det är bättre att skaffa nåt skapligt direkt om man tänker satsa seriöst. Det gäller inte minst objektivet, det spelar större roll än kamerahuset för det mesta. Mormor brukar säga att om man är fattig har man inte råd att köpa billigt och det ligger mycket i det...