Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF-S 17-55mm f/2,8 utgått?

Produkter
(logga in för att koppla)

ScootcH

Ny medlem
Hej

En liten bakgrund till frågeställningen:
Har tänkt byte ut kitt-objektivet till ett nytt normalzoomsobjektiv. Inköpet föregås av efterforskningar som säkert gör för många andra.
Det känns smidigt att ha ett zoomobjektiv i stället för fasta men vill ha riktigt bra kvalitet/ bra skärpa/ bra ljusinsläpp. Är beredd att lägga lite pengar.

På grund av att jag kör APS-C så fastnade jag för objektivet omnämnt i rubriken.
Verkar dock vara slut hos de flesta butikerna och då undrar jag om objektivet utgått? Kommer det snart någon ny uppgraderad version?

Finns det andra objektiv man kan kika på? Sigmas 18-35 ART lockar lite men kanske väl så kort zoomomfång.

Nytt Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM på gång?

Jag noterar att Canons populära 17-55/2.8 IS inte finns i lager hos flera stora handlare.
Då objektivet har hängt med sedan 2006 så undrar jag om det kan vara en tvåa på ingång?

Jag hade hoppats på en ny 17-55/2,8 IS ihop med lanseringen av 7D Mark II. Tyvärr tror jag att objektivet är slut på grund av Canons sommarkampanj. Se svar ovan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar