Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 300mm 4.0 VS 2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

Taiga

Aktiv medlem
En kanske uttjatad frågeställning.Ni som har testat både Canon EF 300mm 4L och EF 300mm 2,8L.Vilken är den skarpaste optiken av dom båda ?

:eek: :confused:

Jag har inte prövat 300/2,8 själv men har hört från flera oberoende, tillförlitliga källor att den är outstanding, ja rentav den skarpaste 300-glugg som någonsin tillverkats.

300/4 är riktigt bra den oxå, det vet jag däremot av egen erfarenhet.:)

Båda är så skarpa att det är löjligt att jämföra. Vilket man väljer måste grunda sig på helt andra faktorer. Jag har testat alla varianter och tycker att det är skit samma. Alla är toppklass.

Skarpast är dock inte Canon utan Leica med sin 280/2,8 APO, men då får man inte autofokus.

Hej
synd att vissa tycker att min fråga är löjlig,men optik kommer alltid att jämföras på olika sätt. Några frågor om leicas 280 mm hade jag inte, men tack för svaren i alla fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar