Advertisement

Annons

Canon EF 24-70/2,8 L USM - Ny version på g?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fabian_

Aktiv medlem
Jag går i funderingarna på att investera i denna glugg men till min förvåning så ser lagersaldot ut att vara rätt så lågt bland återförsäljarna i kanalen. Så jag slängde iväg en fråga till cyberphoto nyss och fick som svar att de inte kan ge nått närmare info om leverans och att canon själva inte kan ge någon närmare uppgift om när den kommer in i lager hos distributör/återförsäljare.

Kan det vara så att det är en uppdatering på gång gällande denna gluggen? Den är ju trots allt inte allt för gammal.. om jag inte läst på fel så lanserades den 2002.

Nån här som kanske har nån närmare info eller skvaller om denna glugg?

/Fabbe
 
Finns inget som tyder på att denna eller någon annan Canonglugg skall uppdateras, däremot ständigt återkommande spekulationer sedan flera år, dvs inget att bry sig om, de håller heltyst från Canon och man kan inte räkna med att veta något förrän väldigt nära inpå själva lanserandet.
 
Utan IS? Jag skulle kanske kolla själv på Canon rumors...

Ska denna uppdateras till en ny version så är väl min spontana kommentar att man kanske skulle kunna klämma in IS i den men i övrigt är den så pass bra den kan bli trots att designen är från typ 2002-2003.

Jag köpte min EF 24-70 i veckan nu så den får jag leva med i många år framöver. Fick tag i en som hade produktionsdatum april 2009. :) Kommer nog inte byta ut den i första taget. Så för min del är frågan jag ställde i från början ointressant. Men spekulera gärna vidare om ni vill.


Mvh
Fabbe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.