Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Blixt pc-sync mod!

Produkter
(logga in för att koppla)

afflaf

Aktiv medlem
Lyckades precis med att modda min 550ex efter att ha kollat på en bilder från en tråd på http://photography-on-the.net/forum.

Poängen med det hela är att bygga in en pc sync port i canons blixtar (främst 580 men folk har även moddat andra blixtar.

Min blixt funkar perfekt tillsammans med en 40D och med en förlängd pc sync på 6m utan några som helst tillbehör.

Forumtråden -> http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=256447

Skippar att länka bilderna direkt just nu pågrund av rättigheter etc.

Happy modding!

OBS!!
Med risk för att förstöra hårdvara så skulle jag inte rekommendera någon som inte är van att göra detta! Är också livsfarligt att öppna upp blixtar om man inte vet vad man gör!
OBS!!

Det funkar med de också men det blir inte lika smidigt eller snyggt. Sen sitter inte blixten fast på skon heller utan den kan åka i marken när som. Lite av poängen med att ha kontakten i blixten är just för att slippa tillbehören och extra-grejor som blixt-sko adapters. Tycker man inte det är värt det så får man helt enkelt strunta i det. :)

Ali

Jag förstod lite grann av vad du menade, jag ville bara visa ett annat alternativ till dom som inte vågar skruva isär sina blixtar och inte känner till att tillbehöret finns!
Jag hade själv isär min Sonyblixt av samma anledning som du men jag hittade inte plats för en kontakt så jag fick köpa en Sonykabel (sitter en synckontakt på blixten men det är Sonyspecial) och dela den på mitten och löda på 3,5mm telejack i andra änden! Fick på så vis två kablar till mina två Sonyblixtar! Dom kör jag nu med en elinchrome skyport universal och det funkar jättebra!!!
MVH//Christer

Ah ok :)
Jag antog snabbt att folk som ger sig på detta redan kollat upp vad det finns för alternativ där ute, tack för du påpekade det iaf!
Jag kan knappt hålla mig tills jag köper mina skyports :)

Ali

Ingen som råkar ha moddat en Nissin di622? Har haft isär min och kollat om man kan få plats med en 3.5mm anslutning, men tänkte höra mig för innan jag börjar löda, vad använder ni när ni lödar? billig lödkolv eller en riktig lödstation där man kan ställa in temp. ?

// Peter

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Götaplatsens Foto anordnar kikar- och fotomässa den 26:e april