Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 80-200 f/2,8L

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.

Jag kan berätta att jag själv köpte ett sådant för ca. 3 år sedan som var i princip oanvänt och i nyskick för 3000kr inkl. väska och stativfäste. Jag hörde mej för vid det tillfället vad begagnatpriset var då och jag fick svaret att ca. 5000kr för ett i bra skick, så jag gjorde en bra affär känns det som. Kanske kan det ge dej en liten hjälp på vägen.
 
enghell skrev:
Hej.

Jag kan berätta att jag själv köpte ett sådant för ca. 3 år sedan som var i princip oanvänt och i nyskick för 3000kr inkl. väska och stativfäste. Jag hörde mej för vid det tillfället vad begagnatpriset var då och jag fick svaret att ca. 5000kr för ett i bra skick, så jag gjorde en bra affär känns det som. Kanske kan det ge dej en liten hjälp på vägen.

Tack
 
80-200 2,8 är ju en mycket bra glugg. Tyvärr tillverkas inte reservdelar längre vilket drar ner priset.
4-5000 är kanske rimligt?
 
Håller med. 4-5000 är vad de verkar gå för. Sålde mitt för 4500 för ett år sedan, det var i toppskick.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.