Annons

Canon 70D + RC-6 seriebildtagning?

Produkter
(logga in för att koppla)

FXZ

Ny medlem
Har bytt upp mig till en Canon 70D och är helnöjd.
Jag skaffade även RC-6 remote som fungerar fint.
Är det någon som vet om det går att ställa in och använda RC-6 med seriebildtagning.
Jag vill kunna utnyttja snabbheten på kameran.
Har inte fått detta att fungera, och kan inte läsa mig fram till något svar.
Om inte RC-6 fungerar, är det någon som har tips på vad som skulle fungera, och då detta trådlöst.

Eftersom man måste ställa kameran i självutlösarläge för att kunna använda fjärrkontrollen säger det sig självt att man inte samtidigt kan ställa den i sekvenstagning. Det är ju samma parameter som man ändrar.

För att det här ska fungera får du antingen använda dig av Canons fjärrutlösning via nya blixtarna 600 EX-RT och/eller styrenheten ST-E3-RT, eller så någon trådlös radio/IR-anordning som kopplas till kamerans fjärrutlösaruttag. Canon har en, men bara för N3-donet. Finns tredjepartstillverkade radioutlösare med adaptrar även för E3-uttaget.

Seriebildtagning

Hej.
Tack för svar.
Än så länge så klarar jag mig utan den funktionen jag eftersökte, men får gå på apersson850's förslag när tid kommer.
Jag är dock nyfiken på om apersso850 har något förslag på vart man kan få tag på en tredjeparts tillverkare samt ev. pris.

Du har ingen möjlighet till att styra kameran via wifi från mobilen?
Har den inte framför mig nu men vill minnas att man kan fixa med de flesta exponeringsinställningar vi appen.
Kan visserligen lagga lite ibland och det kan ju ställa till det om timing är viktig.
//M

Här är ett alternativ: http://www.ebay.com/itm/RW-221-E3-W...=Camera_Camcorder_Remotes&hash=item5656ca8dfa

Det finns säkert många liknande alternativ, men jag har en sådan till min 1D MkIII och serietagning funkar perfekt.
Ingen störande fördröjning från avtryck till bilden tas (inte som jag märkt av i alla fall).
Går på helt vanliga AAA-batterier.

OBS! Tänk på att det finns två olika kontakter till Canon, men jag tror att den jag länkade till passar 70D.

Seriebildtagning

@Borgmarvall nja det fungerar inte riktigt med att styra den via mobil/padda när det gäller seriebildtagning.
I alla fall inte som jag upptäckt.
Det är en grym feature att kunna göra det, när kameran står på stativ och man själv vill vara lite "gömd".
Ex. djur av alla de slag.
Men annars så är RC-6 remote bättre då den inte är så klumpig (fast ifs så ser man inte hur bilden blir)
"Hur man än gör så har man baken bak :)"
@Monty tack, skall kolla på den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar