Annons

Canon 700d eller Nikon d5300

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej allihopa!

Efter att ha klämt och känt på lite olika kameror är det dessa två jag fastnat för. Jag skulle hemskt gärna mot ta lite information från någon som har en Canon 700d eller en Nikon d5300.

Enda nackdelen som jag kände med Canon var att ratten kändes lite hackig/plastig (vilket störde mig) annars var den väldigt skön i handen, gillade den vikbara skärmen med lagom storlek.

På nikon d5300 tyckte jag att jag la fingret på displayen med ett plus var wifi och att ratten kändes bättre.

Finns det någon som är snäppet bättre än Canons 700d med samma features men lite bättre knappar/rattar, dvs ej mkt dyrare?

Då ska du nog inte ha en 7D i alla fall, kanske en 100D passar bättre.

Men eftersom du funderar på en Canon *eller* en Nikon så fundera noga, gå tillbaka till affären och pröva dem igen etc. Canon och Nikon får väl säga vara bra på lite olika saker men ungefär likvärdiga, men placering av knappar, menyer och annat skiljer. För en del kanske det inte är något problem att byta system, men jag har haft Canon från början och när jag fick en Nikon för ett par veckors test via Smartson så kändes den bara helt fel. Hade jag börjat med Nikon så hade en Canon-kamera antagligen känts lika fel för mig. Så kolla noga innan du bestämmer dig.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto