Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 70 - 200 + konverter

Produkter
(logga in för att koppla)

Paulo

Aktiv medlem
Hej någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av att använda 70 - 200 is f4 med extender 1,4Skärpa, af hastighet osv. Har ett fast 300mm men behöver komplettera med en bra zoom.

Mvh / Paulo

Nästan. Jag har fotograferat en del med EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM parat med en EF extender 1,4x III. Det finns bilder i det här albumet. Just den som länken pekar på är tagen med 280 mm brännvidd, så det är med teleförlängare på 70-200. Men jag har inte använt förlängaren nåt nämnvärt på min EF 70-200 mm f/4L IS USM, så den har jag inga upplagda exempel med.

Jag kör en hel del med 70-200 IS USM + 1,4x II tillsammans med 7D. Och visst är den bra. Spontant kan jag inte komma på något direkt negativt.
Nästan allt här är fotat med den kombon.

Lustigt nog funderar jag på att skaffa en 300 f/4 IS som komplement för att eventuellt få ännu bättre skärpa, fotar ju en hel del på 200mm*1,4.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar