Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 70-200 4L med teleconverter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jacob_111

Medlem
Hej. Jag är på jakt efter ett bra tele till min 40D. Fotograferar mycket vindsurfing och vill egentligen ha 300 mm. Vill inte lägga allt för mycket pengar och undrar hur ett Canon 70-200 4L fungerar med en 1.4/1.6 teleconverter. Räcker objektivet till eller måste man gå på Canon 70-200 2.8L för bra resultat. AF:en är viktig eftersom det går undan.

Finns andra schyssta prisvärda objektiv som är värda att kika på?

Jag har Canons 1.4 till mitt 70-200 4 L IS på en 40D och det funkar bra (motorsport). Har dock bara provat några enstaka timmar så helt säker är jag inte.

Man förlorar ju ett bländarsteg men 5.6 räcker gott till för racing i dagsljus, gissar att det funkar på windsurfing också.

Om brännvidden räcker däremot har jag ingen aning om. Jag fick för mig att windsurfing kräver ännu mer tele?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar