Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 650D VS Sony Alpha SLT-A57 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zerwon

Aktiv medlem
Är sugen på en ny kamera. Som rubriken lyder så står jag och lutar lite åt dom olika....

Tänkte jag frågar där folk har mer kunskap än mig! Vad tror ni ?
Jag är amatör så jag behöver ingen värsting kamera. Jag vill ta lite semesterbilder och kanske filma en sväng. Men jag vill även kunna ha möjligheten att smälla på ett trevligt objektiv i framtiden om jag känner att detta är en otroligt rolig hobby!

Är tacksam för all input jag kan få, är det något mer ni vill veta så fråga bara !

På rak arm är väl Sony bättre på film, resten vinner nog Canon på. Du kommer ha lättare för att köpa objektiv, både nytt och begagnat och jag tror även kameran blir lättare att sälja om du tröttnar.

Resten blir upp till dig som man säger. Vilken känns bättre i handen, hur tycker du den kännas att hantera osv.

Har själv en EOS650D och är grymt nöjd. Enda jag har att säga är att satsa på STM objektiven (finns bara 2 nu). Autofokus fungerar, men objektiven låter hemskt mycket när de fokuserar. Som sagt, vill du ha bra video är nog Sony det bättre valet.

Är sugen på en ny kamera. Som rubriken lyder så står jag och lutar lite åt dom olika....

Tänkte jag frågar där folk har mer kunskap än mig! Vad tror ni ?
Jag är amatör så jag behöver ingen värsting kamera. Jag vill ta lite semesterbilder och kanske filma en sväng. Men jag vill även kunna ha möjligheten att smälla på ett trevligt objektiv i framtiden om jag känner att detta är en otroligt rolig hobby!

Är tacksam för all input jag kan få, är det något mer ni vill veta så fråga bara !