Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 5D Mk II - Flytta "skydda bilder"-knappen till SET

Produkter
(logga in för att koppla)

papperstrumpet

Aktiv medlem
Hej,

Jag plåtar mycket sport med min Canon 5D Mk II och väljer att "skydda bilder" flera gånger per period/halvlek. Detta är väldigt tidsödande, men är ett måste för att bildöverföringen ska gå fort i pauserna. Så att jag bara laddar över de "skyddade" bilderna till datorn och inte allt på minneskortet.

För att "skydda" bilderna måste först klicka på "meny", "skydda bilder" och sedan "SET".

Vet ni om det är möjligt att flytta "skydda bilder" direkt till SET knappen, så att jag kan klicka på SET direkt när jag tittar på bilderna i kameran för att låsa/skydda dem?

På mitt andra kamerahus, 1D Mk III, finns det en knapp på kamerans baksida som är avsedd för att låsa bilderna, så skulle jag vilja att det fungerade på min 5D Mk II också, och då är SET-knappen en passande knapp.

Tack på förhand,
Johan
 
På 5Dmk3 finns en direktknapp "Rate" som används för att betygsätta sina bildern. Det går konfigurera om så att den skyddar bilden istället.

Dags att uppgradera!? :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.