Advertisement

Annons

canon 5d markII vs 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik_82

Ny medlem
vilken ska ja köpa.

Canon EOS 7D hus + Power kit ,
Sigma 17-70/2,8-4,0 DC Macro OS HSM till Canon Ny version med HSM & OS ,,
Dörr UV 72mm Digital high grade ,
Dörr Filterficka upp till 82mm ,
,Adventure Icebreaker ryggsäck Small

detta får ja för 24 tusen.

Canon EOS 5D Mark II hus + EF 24-105/4L IS USM
denna går på ca 25 tusen.

men funkar mina gammla objektiv till en 5D?

har idag en canon 400D

Har en 25-30 tusen som ja kan slösa bort tror ja

ludigt som få men hoppas ni förstår

Det beror på vad du vill fotografera. När det gäller dessa två kameror så har de olika starka sidor, t ex har 7D en snabbhet som inte 5D har. Sök på forumet så finner du lite mer fakta. Har för mig att den här frågan har varit uppe mer än en gång.

Något annat du kan fråga dig är vad du saknade med din 400D? Kanske kan du redan där lista ut vilken kamera av de två du vill ha.

/Gunnar

men funkar mina gammla objektiv till en 5D?

Det beror på vilka objektiv du har.

Objektiv speciellt anpassade för den mindre sensorn i 400D fungerar inte på en 5D, det vill säga om objektivet är av Canon EF-S, Sigma DC, Tamron Di-II eller Tokina DX modell. Har du andra objektiv så passar de.

Vad fotoar du`??? vad har du för gluggar har du???
Jag som fotar mest personer mode/studio osv finns det bara ett alternativ att välja på är 5d alla dagar i veckan.

Mvh Tony.

ska se om ja hinner svara innan batteri dör i datorn:)

men efter att ha sökt litte så kommer inga av mina gammla objektiv att passa till 5d, bara gammla skit objektiv:)

ja fotar mest Natur, landskaps bilder. väldigt litte bilder inom hus,

tycker detta är skit svårt har velat litte nu i snart ett år,

min 400D felar ju på de mesta ingen höjdar kamera,

sport fotar ja inte alls,

både 5d och 7d har ju sinna brister,

kan inte förstå varför man envisar med att ha HD filmning i en System kamera, bättre att ha laggt dom pengarna nå vetegigt. nu dör batteri.

Har Du inte nytta av många bps kan jag rekommendera 5D mkII.
Jag valde, precis som Du, mellan dessa hus och valde till sist 5D mkII.
Ett val iaf inte jag ångrar!
/L

Jag valde en 7D eftersom jag ville ha 1,6 ggrs tele förlägning, snabb autofokus för fåglar och många bps. HD-filmningen ser jag också som ett plus men har nu även funderingar på att köpa en 5d också som man kan ha vidvinkel på. 7D är en grymt skön kamera och 5d verkar vara grymt skön =)

Valde länge och väl mellan dessa men hamnade till slut på 7d eftersom jag tyckte att den var mer allround än 5d (19 AF, 8fps, 1080p/720p vid 25/30p 50/60p, trådlös sändare, pop-up). Var dock inte säkrare än att jag bara köpte EF objektiv om jag framöver skulle vilja gå över till 5D. Något jag inte kommer att göra på länge eftersom jag är otroligt nöjd med 7d

Båda kamerorna är fantastiska, vilken du väljer beror på vad du ska använda den till.

ANNONS