ANNONS
Annons

Canon 5d mark2 mot Canon 1ds mark3

Produkter
(logga in för att koppla)

Chrille63

Medlem
Är i valet o kvalet vilken kamera som jag ska köpa, nya 5d mark2 eller 1ds mark3?
Det skiljer lite i pengar men det börjar dyka upp begagnade mark3ér.
Någon som har vettiga synpunkter om detta?

God Jul

Christer

Hej.
Har samma funderingar, jag har som dig en 1DmkIII som det är bra fart i och som focus aldrig falerar på, fungerar helt perfekt vid fotografering av motorsport och flygande fågel mm och långa brännvidder.

1DsmkIII har klart mycket säkrare och bättre focus än vad 5DmkII har, men sen så verkar det inte vara så mycket mera stora fördelar. 5D:n är mindre och smidigare vid resor mm även som walkaround kamera på stan. Den har bättre skärm, ungefär samma bildkval och något bättre brus nivå som det verkar på dom tester jag har läst.

Hade tidigare 5D som andra kamera för studio, resor mm. och jag kommer nog iaf att skaffa 5DmkII.

/Krister

Hej.
Har samma funderingar, jag har som dig en 1DmkIII som det är bra fart i och som focus aldrig falerar på, fungerar helt perfekt vid fotografering av motorsport och flygande fågel mm och långa brännvidder.

1DsmkIII har klart mycket säkrare och bättre focus än vad 5DmkII har, men sen så verkar det inte vara så mycket mera stora fördelar. 5D:n är mindre och smidigare vid resor mm även som walkaround kamera på stan. Den har bättre skärm, ungefär samma bildkval och något bättre brus nivå som det verkar på dom tester jag har läst.

Hade tidigare 5D som andra kamera för studio, resor mm. och jag kommer nog iaf att skaffa 5DmkII.

/Krister

Ok, jag är nog inne på samma linje, det skiljer ändå ca 25000-30000 kr mellan dessa, för dom pengarna kan göra mycket! Men hänger också upp mig på ISO talet (brus), det är nästan det viktigaste för mig.
Christer

Jag har en 1d mark3 för att fota ute o aktion med, jag vill ha en fullformatare och tänkt att använda den för modellfotografering....
Christer

Om dina modeller inte studsar runt som trolsländor på amfetamin så borde en 5d räcka gott och väl. Såvida du inte ska ha kameran i blöta miljöer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar