Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 5d mark III och toppdisplay
- Trådstartare lait
- Start datum
JosefModig
Aktiv medlem
Tror jag sett det i samband med att jag fått tryck mot displayen.
JosefModig
Aktiv medlem
Hej Josef har du upplevt samma sak med just 5d mkIII?
Med vänlig hälsning, Fredrik
Tar tillbaka det jag sa efter att hemma testat.
Jag blandar ihop kamerorna. 5d MKIII är verkligen en pansarvagn.Det går inte att med tryck få blödningar i displayen. Jag tror displayen hellre spricker innan den visar tendenser till blödningar.
-Däremot på min 7D så går det att få fram blödningar genom tryck.
ErlandH
Aktiv medlem
... händer det igen blir det ett besök i Solna för kameran
Det lär inte hjälpa. Alla lcd-skärmar reagerar på värme, köld och tryck.
ErlandH
Aktiv medlem
Är toppdiplayen en led skärm?
Nej, jag skrev fel, menade förstås lcd. Sorry.
Sabud
Aktiv medlem
En LCD-display som `bläckar´ när den utsätts för tryck är samtidigt ett sätt att försöka förstöra den.
LCD-displayer förstörs inte av kyla. Det som händer är att när en display används i en temperatur den inte är konstruerad för så blir den mycket `seg ´ och till slut lägger av för att fungera igen vid uppvärmning.
I kameratillverkarnas proffssegment klarar LCD-displayerna att vara alerta vid betydligt lägre temperaturer jämfört med de enklare modellerna. Min gamla D2X till exempel, klarar utan problem att ligga i frysen över natten (-20 grader) med spänstiga displayer vid användning.
/Stephan
LCD-displayer förstörs inte av kyla. Det som händer är att när en display används i en temperatur den inte är konstruerad för så blir den mycket `seg ´ och till slut lägger av för att fungera igen vid uppvärmning.
I kameratillverkarnas proffssegment klarar LCD-displayerna att vara alerta vid betydligt lägre temperaturer jämfört med de enklare modellerna. Min gamla D2X till exempel, klarar utan problem att ligga i frysen över natten (-20 grader) med spänstiga displayer vid användning.
/Stephan