Annons

Canon 5d iii error 70

Produkter
(logga in för att koppla)

HvM

Ny medlem
Hej!

Jag fotade med min Canon 5d iii igår via tethering till lightroom och först hängde slutaren snabbt och strax efter fick jag Err 70 på skärmen. Canons sida säger att man ska ta ut och in batteriet vilket jag gjort och nu fungerar kameran som vanligt. Jag har aldrig fått upp ett errormeddelande innan. Min tanke är att tetheringkabeln kan vara problemet för att den ibland kan glappa och då kortslöt kameran.

Har någon varit med om detta och vad bör göras som nästa steg? Kan detta error sabotera bildfiler i framtiden?
 
Senast ändrad:
Den typen av felmeddelanden är inte så ovanliga och inträfffar då och då. Man får ta ut batteriet och starta om. Exakt vad som gick fel är svårt att säga, kan det absolut vara trådanslutningen. Moderna kameror hänger sig ibland. Du behöver inte vara orolig.

Det är värre om den rapporterar mekaniska problem med slutare och spegel.
 
Den typen av felmeddelanden är inte så ovanliga och inträfffar då och då. Man får ta ut batteriet och starta om. Exakt vad som gick fel är svårt att säga, kan det absolut vara trådanslutningen. Moderna kameror hänger sig ibland. Du behöver inte vara orolig.

Det är värre om den rapporterar mekaniska problem med slutare och spegel.
Hej! Tack så mycket för ditt svar! :)
Tror du det var ett tillfälligt problem eller något som är bestående i kameran?
 
Hej! Tack så mycket för ditt svar! :)
Tror du det var ett tillfälligt problem eller något som är bestående i kameran?
Jag tror det är bara "shit happens". Sånt osm händer ibland utan att det är något fel på kameran. Precis som en dator som hänger sig ibland.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.