Annons

Canon 580EXII tillsammans med PocketWizard

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterPitch

Ny medlem
Hej,

Jag använder Canon och har 2x 580EXII blixtar som jag nu tänkte köpa till PocketWizards till.

Har förstått att denna kombo inte är speciellt bra, men jag undrar ändå om man direkt avråder till att köpa TT1 & TT5 (till Canon / 580EXII) när man har möjlighet att strunta i det?

Jag är amatör med ambitioner att bli bra, och vill förstås att prylarna skall funka, men är inte direkt sugen på att byta blixtar / system bara för att tillgodose radiosändarna.

Har tidigare använt Cactus, som ju fungerat perfekt, men eftersom jag expanderat med en blixt och läst att de nya Cactus modellerna inte är kompatibla med de gamla, känner jag att jag gärna går upp på Pocket Wizards som jag tänkte tidigare, men då inte hade råd.

Nu har jag råd, men vill ju gärna bli avrådd om det "på riktigt inte lirar ihop".

Tack på förhand.
 
Hej,

Jag har kört 3 st Canon 580II med PocketWizards MiniTT1-Canon, FlexTT5-Canon och AC3 ZoneController i ca 2 år nu. Har fungerat hur bra som helst. Vet inte riktigt vad det är som du har hört att det inte ska fungerar? Fungerar utmärkt med manuell kontroll och E-TTL. Ska du köpa så rekommenderar jag absolut att du lägger till AC3:an. Då kan du kontrollera ljuset från kameran direkt. Snabbt och enkelt. Så har du pengarna och vill satsa lite mer så är det inte ett dåligt köp.

Med vänlig hälsning
Bosse
 
Phottix Odin kan vara ett alternativ. Du kan justera styrka för A,B och C grupp(4 kanaler) i manuellt och ttl-läge samt zooma alla blixtar individuellt. Klarar också hss upp till 1/8000 sec. Lite plastiga men fungerar bra.
 
Hej,