ANNONS
Annons

Canon 580 EXII och Hotshoe Softbox

Produkter
(logga in för att koppla)

sneffy

Aktiv medlem
Hej!

Någon som har erfarenhet av de här två tillsammans? Funderar på att köpa dem och undrar framförallt hur blixtens infästning på softnbxstativet funkar med en off camera shoe-kabel samt med någon form av radiosändare. Hoppas och tror att det inte spelar någon annars är ju kombination helt värdelös men ett svar vore tacksamt för att lugna en orolig själ. :)

Vore också trevligt att höra eventuella fördelar och backdelar med kabel, radio och ev iR om man bortser för att kablar lätt trasslar till sig.

En indikation på är också hur pass viktigt e-TTL är för en total blixtnovis vore också trevlgt. Har dock ganska mycket erfarenhet av hur kameran fungerar och viss erfarenhet att fota i fönsterljus.

Funderar också på att komplettera med ett stativ och reflexskärm. Mitt syfte är köpa en utrustning som jag kommer använda i vissa situation även om jag i framtiden höjer mina krav. Just nu söker jag en kvalitet som vanliga människor tycker är mycket hög. Det gör inget om petiga perfektionister hittar brister.. :) Helst vill jag kunna använda utrustningen både inne och ute, dopp/bröllop, studioliknande situationer och kanske även lite makro om det är möjligt. Jag förstår att det måste kompromissas en del och hoppas att nivå och användningsområde når fram. Min övriga utrustning är Canon EOS 40D, 5D MK II, ett par lämpliga objektiv med bländare 2,8 och stativ.

Puuh, vilket långt inlägg det blev! Är tacksam om något orkar läsa igenom och svara på hela eller delar av inlägget..

Mvh Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar