Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 550D + 18-135 mm objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

WillimRautio

Aktiv medlem
Hej!
Det är så att jag har en canon 550D med ett 18-135mm objektiv samt 8 gb minneskort. Har tagit cirka 500 bilder med den, den är inköpt i juni 2010. Nu tänkte jag lägga ut den på blocket, då jag behöver pengar till annat.

Vad skulle vara rimligt att sätta för pris på den? Har kollat på andra på blocket oc man kan få dem från 5000 och uppåt.

Några tips?

/Kan tillägga att jag har ett HOYA uv filter som sitter på den samt garanti och kvitto finns.)

Jag brukar köra ca 70% av nypris förutsatt att grejerna inte har några skavanker och det känns relevant i förhållande till begagnatmarknaden.

Sedan är det alltid köparen som bestämmer, så man får prova sig fram lite.

Jag gav strax över 11000 för den inklusive alla tillbehör, så det skulle innebära runt 8000 alltså. Finns det verkligen någon som betalar så mycket för en begagnad kamera?

Fotokungen 7695:- med det objektivet, 8GB Sandisk 350:- 70% på det blir 5600:-
Låter rätt rimligt.

Sen brukar det vara något lägre priser om det är en bit från storstan (alltid lättare att sälja i Göteborg, Malmö och Stockholm). I synnerhet i dessa tider tror jag, då det verkar finnas allt fler lurendrejare på Blocket mfl, så fler och fler vill nog göra upp affären öga mot öga och då finns det fler potentiella köpare i storstan.

Fotokungen 7695:- med det objektivet, 8GB Sandisk 350:- 70% på det blir 5600:-
Låter rätt rimligt.

Sen brukar det vara något lägre priser om det är en bit från storstan (alltid lättare att sälja i Göteborg, Malmö och Stockholm). I synnerhet i dessa tider tror jag, då det verkar finnas allt fler lurendrejare på Blocket mfl, så fler och fler vill nog göra upp affären öga mot öga och då finns det fler potentiella köpare i storstan.

Bor i sthlm så det är inget problem. Är blocket att föredra eller ska man lägga upp den på tillexempel tradera?

ANNONS