Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 50mm f/1.8 låter konstigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

elinccc

Medlem
Köpte igår ett canon 50mm f/1.8 och tycker det låter jättekonstigt. Det liksom rasslar i det, ska det verkligen låta så? Pappa skulle ev. åka tillbaka till affären och byta, men det vore ju trist om det är trasigt och jag inte får byta ^^ När pappa tittade på det tyckte han även att den yttre delen på objektivet satt ovanligt löst. Ska det vara så? :)

Jag tror inte att du behöver oroa dig, objektivet i fråga är ju känt för att göra lite väsen av sig. Jag blev också lite förvånad över ljudet i början, men nu har jag vant mig. Att det känns som att det sitter lite löst beror nog också, precis som ljudet, på att det inte är världens bästa byggkvalitet. Men bildkvaliteten på det är ju, för de pengarna, helt fantastisk. Testa så att allt fungerar bara, men det är förmodligen inget att grubbla över.

Det är känt för att låta som en stenkross.
Hamnar fokus rätt och bilderna blir skarpa är det inget att bry sig om att det låter :)

Så länge framdelen sitter kvar är det OK. Objektivet är känt för att ibland dela på sig spontant, men det går ofta att snäppa ihop det igen, så det behöver inte vara hela världen, det heller.

Tack alla! JTack Jo, jag har hört att det brukar låta mycket men det kändes väldigt konstigt tyckte jag. Men tack för hjälpen! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar