Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 50D

Produkter
(logga in för att koppla)

themajk

Aktiv medlem
Hej, jag är så less på min antika 300d så jag håller på spy!

Så tänkte att jag kanske skulle byta upp mig ett snäpp eller två...

Och då är tanken att antingen få tag på en begangad 5d mk1 eller en beg 40d/50d.

jag kan skillnaderna och sånt så det är helt ointressant för mig, MEN - jag har en fråga;

50D har tydligen en mycket högre överföringshastighet än de andra via sin USB (via PTP/WAI) och då blir den plöstligt jätteintressant om det är så att den är snabb nog att skjuta tethered på något levande i studion...

Så, frågan i tråden är simpel, kan någon som har Canon 50D och lightroom/apeture/canon eos remote capture, koppla in den och ta en bild och försöka tima ungefärligt hur lång tid det tar från slutartryck tills bilden kommer upp på skärm. RAW format.

Tack på förhand om någon kan vara vänlig och testa/svara på detta...

PS. jag baserar att den har mycket högre överföring på DPReviews test där de fick fram dessa snittöverföringshastigheter:
5D - 2.5mb/sec
40d - 7.5mb/sec
50d - 16.3mb/sec

// m.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar