Annons

Canon 50D vs 500D

Produkter
(logga in för att koppla)

Kralingen

Medlem
Det verkar stå mellan dessa två kameror för mig i nuläget. är nybörjare med systemkameror men försöker läsa på och suga in så mycket som det bara går at the moment.

Det är främst makrofotografering jag kommer att syssla med, kommer att köpa SIGMA 150/2.8 EX DG. men kommer även att syssla med lite porträtt och allt i allo.

Det som gör att jag känner mig osäker på köpet är att 500D har Full-HD videofotografering vilket lockar. även om jag inte kommer att pyssla med de mest. men är 50D såpass bättre så det är värt att köpa den?

Mvh, uppskattar alla svar :)

Hej ! 50D är en proffsigare kamera som är snabbare,vädertätad och har lite fler snabbknappar till viktiga funktioner.Bildkvalite är nog det samma på båda.Det är inte helt lätt att filma med en systemkamera även om filmkvaliten kan bli riktigt bra,filmfunktionen på en systemkamera saknar autofokus och är fortfarande på utvecklingsstadiet så mitt råd är: Prioriterar du foto och en snabb kamera så köp 50D,ska du filma mycket så köp 500D eller.........köp Nikon D90 så får du ett mellanting ! MVH.

Hej ! 50D är en proffsigare kamera som är snabbare,vädertätad och har lite fler snabbknappar till viktiga funktioner.Bildkvalite är nog det samma på båda.Det är inte helt lätt att filma med en systemkamera även om filmkvaliten kan bli riktigt bra,filmfunktionen på en systemkamera saknar autofokus och är fortfarande på utvecklingsstadiet så mitt råd är: Prioriterar du foto och en snabb kamera så köp 50D,ska du filma mycket så köp 500D eller.........köp Nikon D90 så får du ett mellanting ! MVH.

Tack :) riktigt bra svar!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar