Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 40d + 17-55 2,8 is

Produkter
(logga in för att koppla)

creamdelux

Aktiv medlem
Hej jag har tittat på detta Canon 40d + 17-55 2,8 is kittet.Undrar om det är en bra kombination? Tänkte köpa det beggagnat.Vad ska man tänka på när man kollar på sakerna när dom inte är helt nya? Tack för alla snabba svar ska kolla på den nu kl21:00. Priset är 11000kr är det bra eller dåligt?

Hej jag har tittat på detta Canon 40d + 17-55 2,8 is kittet.Undrar om det är en bra kombination? Tänkte köpa det beggagnat.Vad ska man tänka på när man kollar på sakerna när dom inte är helt nya? Tack för alla snabba svar ska kolla på den nu kl21:00. Priset är 11000kr är det bra eller dåligt?

Med tanke på att nypriset på ett 17-55/2,8 IS är 11,000 kr är det svinigt bra pris om allt är i bra skick. Ta några testbilder med det och kolla så att allt fokuserar som det ska. Håll även koll efter heta pixlar på korta slutartider och döda pixlar på skärmen. Bättre prut i så fall.

Objektivet kör jag med ofta. Har bland annat räddat några bröllopsbilder i dunkelt ljus och är perfekt vid nattfotografering på frihand:

http://stilbild.nu/bild5.jpg

Har själv den kombinationen, och tycker det funkar kalas Priset känns bra..Kolla bara så det fokuserar som de ska , kan vara värt att kolla om det finns kvitton(så det inte är stulet)Att funktioner på kameran och även objektivet funkar som det ska.
Hur som helst så är det en bra kombination tycker jag.

Har själv den kombinationen, och tycker det funkar kalas Priset känns bra..Kolla bara så det fokuserar som de ska , kan vara värt att kolla om det finns kvitton(så det inte är stulet)Att funktioner på kameran och även objektivet funkar som det ska.
Hur som helst så är det en bra kombination tycker jag.

Hej tack för ett snabbt svar.
hur kollar jag lättast att en fokusrerar rätt då hehe..
Kvitto finns
MVH Alex

Hej tack för ett snabbt svar.
hur kollar jag lättast att en fokusrerar rätt då hehe..
Kvitto finns
MVH Alex

Ett kanonbra paket och priset är rätt, bara att slå till.

Fråga säljaren om han känner till några fel/brister och om han kan garantera att den inte har några uppenbara fel/brister.

Ett enklare test av fokus:
Ställ in AI FOCUS och välj att använda bara mittersta fokuspunkten.
Omväxlande tryck ner slutaren halvvägs på korta och långa avstånd och se om den snabbt och säkert hittar fokus.
Plåta ett motiv (t.ex. en tidning med text) snett uppifrån i 45 graders vinkel med fokus på ett ställe som du kommer ihåg (eller rita ett rejält kryss i tidningen om du har dåligt minne). Granska sedan bilden max inzoomad på bakre skärmen och se att max skärpa inte liggar framför/bakom det du fokuserade på.

Ett kanonbra paket och priset är rätt, bara att slå till.

Fråga säljaren om han känner till några fel/brister och om han kan garantera att den inte har några uppenbara fel/brister.

Ett enklare test av fokus:
Ställ in AI FOCUS och välj att använda bara mittersta fokuspunkten.
Omväxlande tryck ner slutaren halvvägs på korta och långa avstånd och se om den snabbt och säkert hittar fokus.
Plåta ett motiv (t.ex. en tidning med text) snett uppifrån i 45 graders vinkel med fokus på ett ställe som du kommer ihåg (eller rita ett rejält kryss i tidningen om du har dåligt minne). Granska sedan bilden max inzoomad på bakre skärmen och se att max skärpa inte liggar framför/bakom det du fokuserade på.

HEj ok tack så mycket det ska jag prova
mvh alex

Hoppas att kamera och objektiv var i bra skick! Det är en kanonkombination så om allt fungerar som det ska kommer du att bli nöjd. Och om det är så att kamera och objektiv skulle behöva justeras på något sätt så gör du en bra affär ändå skulle jag tro.

Hoppas att kamera och objektiv var i bra skick! Det är en kanonkombination så om allt fungerar som det ska kommer du att bli nöjd. Och om det är så att kamera och objektiv skulle behöva justeras på något sätt så gör du en bra affär ändå skulle jag tro.

Hej!
Köpte kittet i går :) och allt verkar funka fin fint. Bara en sak jag är lite fundersam över, att serienr på cameran stämmer inte överns med den på lådan och på kvittot men objektivet gör och det är köpt som ett packet. ÄR det något man ska bry sig över allt verkar funka kanon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar