Annons

Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

de Maré

Ny medlem
Har inköpt en Canon 350D fredagen den 8 april.
Efter att ha haft den i en vecka upptäckte jag damm under glaset till LCD-skärmen på baksidan.

Är det någon annan som råkat ut för liknande?

Kan tänka mig att jag inte ser bilden i LCD:n efter några månader. Tänker givetvis åberopa garantin och få det åtgärdat.
 
Men det har jag! upptäckte det just idag! Man ser de på alla bilderna man tagit att där finns nån diffus svart fläck. Jag hade tänkt att reklamera kameran med objektivet för jag visste inte vilket av dem det var fel på. Men efter att ha sökt runt på forumet så såg jag fler med samma problem ("svart fläck"). De flesta skrev att man kunde rensa bort dammet med hjälp av nån borste.


http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=30651&highlight=sensorbrush
 
Fast det är skillnad på damm på sensorn och damm under displayen. Damm under displayen syns knappast på den färdiga bilden ;)

Jag hade damm på sensorn redan andra dagen (kanske oxå första dagen...) och knallade in på cyberphoto som hjälpte mig med rengöring.
 
Inget under min LCD skärm heller :)
Hade eller har damm på sensorn och läst och läst och gjort lite efter tips härifrån. Jag hoppas och tror att det är borta nu hade ett ävel att få bort. Har nu beställt lite rengöringsprylar och håller tumme att det inte finns något damm kvar :)
 
Jag har nu lämnat in kameran för att få bort dammet under LCD-skärmen. Canon tog bort dammet och det gick på garantin, så jag betalde inget.
Fick tillbaka EOS:en efter nio dagar. Inlämnad hos Intervision i Malmö.
Felet är tydligen ganska ovanligt, med tanke på de svar som dykt upp här på Forumet.
 
Jag har ett dammkorn under min lcd-skärm som fanns där från början men jag har inte orkat bry mig.
 
Min LCD är för det mesta täckt av både näs- och fingeravtryck, så om det skulle vara damm där skulle jag nog inte märka det :D

/Anders
 
AFE skrev:
Min LCD är för det mesta täckt av både näs- och fingeravtryck, så om det skulle vara damm där skulle jag nog inte märka det :D

/Anders

Hehe... inte lätt när man är "vänstersiktare".
Har själv alltid näsavtryck på min.
 
Nej inget damm bak LCD:n här inte.

Men däremot damm på mattskivans ovansida, som inte kan tas bort utan att plocka isär kameran. Bara att leva med den extra focuspunkten. :(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.