Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 350d Till Datorn ???

Produkter
(logga in för att koppla)

HiM_Release

Avslutat medlemskap
Går det att fota till en bärbar dator direkt? alls¨så bilden kommer upp på datorn när man tagit kortet...

Om någon vet så hjälp gärna till ;)

Funkar faktiskt klockrent. Det finns även riktigt långa USB-kablar att tjacka. Det går att ha riktigt roligt med :)

Finns det något annat program ??

Tack för hjälpen, men jag gillar inte canons egna program kan man använda något annat program?

Typ: Photoshop, Phase One, Bibble Pro eller liknande ???

Kör 350 och en p4 i studion. Funkar faktiskt riktigt bra med DPP som följer med på skivan

/Adam

Vill bara poängtera...

...appropå långa USB kablar så har man en ungefärlig teoretisk gräns på 5m där det inte fungerar så bra längre. (Men jag har kört uppemot 10m på min 20d, men då har den hakat upp sig ibland, 7,5 m funkar dock bra än så länge)

När man kopplar kameran till datorn... måste man då exponera med hjälp av datorn, eller använder man kameran precis som vanligt och exponerar med avtryckaren?

Mvh /Peter

Jag har bara använt funktionen såtillvida att jag gjort exponeringen via datorn, men det är möjligt att det går bra att exponera direkt via kameran också, det kan säkert någon annan svara på. (Ska se om någon svarar på det, annars ska jag experimentera)

casting skrev:
Jag har bara använt funktionen såtillvida att jag gjort exponeringen via datorn, men det är möjligt att det går bra att exponera direkt via kameran också, det kan säkert någon annan svara på. (Ska se om någon svarar på det, annars ska jag experimentera)

Lite osäker då det var längesedan jag provade...men har för mig att det står "Busy" på kameran när man kör via datorn...

[Edit]
Nope...jag hade fel...det går vilket som...har precis testat

Senast ändrad:
ANNONS