Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 200/2.8L

Produkter
(logga in för att koppla)

tony_p

Aktiv medlem
Jag är intresserad av ett sådant objektiv, begagnat! Någon som vet var man kan få tag på det till ett bra pris? Vad ungefär är rimligt för ett begagnat i bra skick?

Ett tips är att försöka få tag i Mk II av versionen. På den versionen har Canon ett löst motljusskydd, istället för den lilla fjuttiga koppen på Mk I..

Kan hittas lite titt som tätt på e-bay, för mellan 500-600$ (i nyskick)

Eller så skaffar man ett motljusskydd i metall med filterdiameterna 72mm som man skruvar i. Men det är ju inte lika flexibelt som ett vändbart motljusskydd med bajonettfäste

Jag använder Cokins plastkit (filterhållare i kombination med påbyggnadsbart motljusskydd i flera delar) till mina gluggar. Funkar bra. (skjutinfattning på adapter som alltid är fastskruvad i objektivet)
Enda invändningen är att det kan "läcka" in ljus där filtret för ned. På professionella varianten skyddas insläppet med tyg/skinn.

ANNONS