Annons

Canon 1dMkII

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du beställer en nu så ska du inte räkna med att få förrän efter sommaren.

Hegethorns har bra pris
 
Efter sommar...aj!

Fick mail från Ny-camera, han säger att dom kommer få in x antal den 26/5. Om jag skulle vara säkert på att få en av dom ville han att jag ska överföra ca 4000eur omgående.

Själv har jag inte beställt något från dom. Man känner inte riktgt att jag vill punga ut 4000eur och inte veta 100% att jag får en innan sommar. Har läst här att det är många som har handlat från dom och det har funkat.
Annars är 4000eur ett bra pris på en MkII.

Någon här som väntar på en MkII från NY-Camera?

//Seafun Lok
 
Ingen i Sverige har fått den än utom de som ska plåta på OS eller som bäställde gamla modellen och aldrig fick den levererad. De fick i första sändningen

Jag beställde 26 januari och ska få min nu i veckan med andra sändningen. Tyvärr är inte den andra sändningen så stor. Det blir bara några få kameror till varje butik.

Canon Sverige räknar med att ha leverat 40 procent till sista juni.

Det finns en del ställen utomlands som kan ha en enstaka kamera pga att de haft kunder som hoppat av, inte kunnat betala, returnerat osv.

Men det finns också en del som säger att de har och sedan "ojsan". Och då har de lyckats lura kunden att betala i förskott och så får kunden ändå vänta.

Jag har ingen koll på NY-Camera. Men jag skulle kräva att få serienumret innan jag betalade samt skriftligt löfte.
 
Ja beställde min för ca 1 månad sedan från Tyskland. 4017euro + frakt. Den kommer i början på Juni. Från Martins Digicam-Shop !! Denne man e suverän å göra äffärer med. Ja betalar mina paket på posten då ja hämtar dom. Helt problemfritt..http://www.martinsdigicam-shop.de/ Bara o maila honom om dom aktuella priserna på produkten ni e intresserade av !!
 
stevensteven skrev:
Låter helt suveränt!
Ska kolla med dom. Tack Glenn!!

Ja de ska du göra. Inte ska man ju pröjsa i förskott inte. Då kan man ju lika bra få en tegelsten i paketet !! Ja tillome öpnnar mina paket på posten och kollar så de e rätt pryl ja får innan ja ger dom pengar. Dom grinar lite men de skiter jag i !! Frakten från Tyskland till Finland går på ca 30 Euro.. De dröjer ca 6 arbetsdagar så e paketet hemma.Ja har handlat massor av honom. Beställde bla ett objektiv av honom idag !!
 
Då har man lagt en beställning på en MK2. Hoppas den kommer innan jul(i) :)

Får man besked om när sakerna skickas, får man kollinr?

//S
 
Jerker 77 skrev:
Undrar hur många cyberphoto får i den andra omgången. Har min beställning liggande där.

Det blir inte så många kameror till varje butik i andra sändningen. Det är en begränsad sändning med bred spridning. Men i juni ska massor levereras. Ca 40-50 procent av alla som beställts
 
froderberg skrev:

Jag beställde 26 januari och ska få min nu i veckan med andra sändningen.

Har du fått bekräftat att du får din denna vecka, vilken dag i så fall? Jag håller ändå hoppet uppe så länge leveransen inte är i hamn ännu...
 
Jerker 77 skrev:
Har du fått bekräftat att du får din denna vecka, vilken dag i så fall? Jag håller ändå hoppet uppe så länge leveransen inte är i hamn ännu...

Kameradoktorn ska få 2 kameror på fredag. Den ena ska vara min. Jag har bra kontakter med Canon och min butik, så jag följer utveckligen hela tiden.

Även andra butiker får bara ett litet antal, men alla butiker får.

Den stora sädningen som ska täcka 40 procent av alla beställningar kommer i juni. Antagligen mot slutet.
 
froderberg skrev:
Kameradoktorn ska få 2 kameror på fredag. Den ena ska vara min. Jag har bra kontakter med Canon och min butik, så jag följer utveckligen hela tiden.

Även andra butiker får bara ett litet antal, men alla butiker får.

Den stora sädningen som ska täcka 40 procent av alla beställningar kommer i juni. Antagligen mot slutet.

Gratulerar Magnus...det börjar dra ihop sig.
Som 6:a i kön på SP blir det väl slutet Juni för min del.

Men när man ser sådana här bilder, tagna en gråmulen dag, kan man vänta.

MK2 300 2,8, ISO 1250, F9.

http://odin.prohosting.com/mdickson/

Jerry
 
Senast ändrad:
Jerry Gladh skrev:
Gratulerar Magnus...det börjar dra ihop sig.
Som 6:a i kön på SP blir det väl slutet Juni för min del.

Som nummer 6 hos Scandinavian finns det kanske chans att få redan nu. Men den är nog mycket liten.

Den andre som också får på kameradoktorn är också fotosidanmedlem - Joakim Johansson. Kul. Vi ska gå dit tillsammans och hämta ut kamerorna.
 
Samma lilla kamerabutik i Bryssel, Belgien, där jag förra veckan köpte min 1D2 utan att ha stått i kö, fick i dag en ny sändning med 6 kameror,
detta var deras andra leverans på två veckor och minst tredje leverans totalt!

I Sverige har nästan fyra månader i kö, resulterat i 0 kameror!

You Can´t Canon Sweden
 
jonasbengtsson skrev:
Samma lilla kamerabutik i Bryssel, Belgien, där jag förra veckan köpte min 1D2 utan att ha stått i kö, fick i dag en ny sändning med 6 kameror,
detta var deras andra leverans på två veckor och minst tredje leverans totalt!

I Sverige har nästan fyra månader i kö, resulterat i 0 kameror!

You Can´t Canon Sweden

Suck, jag blir så förb...
 
Att köpa digital systemkamera verkar vara vår tids motsvarighet till att köa för en Trabant när det begav sig...
 
jonasbengtsson skrev:
Samma lilla kamerabutik i Bryssel, Belgien, där jag förra veckan köpte min 1D2 utan att ha stått i kö, fick i dag en ny sändning med 6 kameror,
detta var deras andra leverans på två veckor och minst tredje leverans totalt!

I Sverige har nästan fyra månader i kö, resulterat i 0 kameror!

You Can´t Canon Sweden


Har du deras telefonnummer?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.