Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 1D MKIIN & Tamron 28-75/2.8 XR Di

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som har erfarenhet av den kombinationen? Är optiken "för dålig" för kameran?

Hej!

Har ingen erfarenhet alls av Canon 1D MkIIN och ganska ringa erfarenhet av Canon överhuvudtaget.

Trots det kan jag med säkerhet säga att Tamron 28-75/2,8 inte alls är för dålig för den kameran!

Tror inte den är för dålig för någon enda kamera faktiskt. Ett riktigt bra objektiv helt enkelt. (Har iofs själv inte mitt kvar då jag sålde det för att jag har Sony 28-75/2,8 som är exakt samma optiskt sett fast med inbyggd fokusmotor, fast vete sjutton om jag ändå inte gillade Tamron-objektivet bättre.)

Sen att det inte kostar många kronor gör inte saken sämre. Låt dig dock inte luras av det låga priset att det skulle vara ett dåligt objektiv, det är det inte.


/Mats
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.