Annons

Canon 17-85 USM IS

Produkter
(logga in för att koppla)

everdark

Avslutat medlemskap
Jag köpte ett begagnat objektiv från scandinavian photo och det fungerade i 2 veckor sedan så började det strula och det var att zoomen fastnar att man inte kan zooma fullt ut utan den kan fastna vid 55 eller någon annan brändvidd.

Idag så hände samma sak och det löste jag genom att tippa den uppochner och det lossnade det så att jag kunde zooma ut så inte hela gluggen ligger på maxläge.

Jag tror att det är något som har lossnat, jag har visserligen 3 månaders garanti på den, men jag undrar samtidigt om det är någon man kan fixa själv?
 
Jag fixade ett 50mm 1.8 II en gång.
Bandkabeln hade gått rätt av och jag ersatte den med kablar istället.
Det är en fast optik som trots det och med demonterings-guide va lite knivigt att få isär och ihop.

Du har ett zoom-objektiv med flera linser och mer mekanik.
Jag rekommenderar INTE att du försöker laga det själv.

//David
 
Jag köpte ett begagnat objektiv från scandinavian photo och det fungerade i 2 veckor sedan så började det strula och det var att zoomen fastnar att man inte kan zooma fullt ut utan den kan fastna vid 55 eller någon annan brändvidd.

Idag så hände samma sak och det löste jag genom att tippa den uppochner och det lossnade det så att jag kunde zooma ut så inte hela gluggen ligger på maxläge.

Jag tror att det är något som har lossnat, jag har visserligen 3 månaders garanti på den, men jag undrar samtidigt om det är någon man kan fixa själv?

Lämna in och reparera!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.