Annons

Canon 17-55/2,8 IS vs Sigma 18-50/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

Mafnus

Medlem
Har i dagsläget ett Sigma 18-50/2.8 Macro som normalzoom till min Eos 40D. Är bosatt i Korea just nu och optik är väldigt billigt här. Funderar på att köpa mig ett Canon 17-55/2.8 IS istället då det kostar strax under 6000:-. Är nöjd med Sigmat men tycker att AF är aningen slö, lite fladdrig och inte helt perfekt ibland.

Mitt Sigma-objektiv är nåt halvår gammalt och borde inte vara så svårsålt när jag kommer hem till Sverige igen efter nyår. Är det värt dom extra tusenlapparna för att uppgradera till Canons normalzoom istället? Jag fotar ofta i dåligt ljus och då kan det vara värt det lilla extra med IS känns det som. Har läst recensionerna här på Fotosidan och alla verkar väldigt nöjda med 17-55an så det känns som det vore ett säkert köp.
 
Har i dagsläget ett Sigma 18-50/2.8 Macro som normalzoom till min Eos 40D. Är bosatt i Korea just nu och optik är väldigt billigt här. Funderar på att köpa mig ett Canon 17-55/2.8 IS istället då det kostar strax under 6000:-. Är nöjd med Sigmat men tycker att AF är aningen slö, lite fladdrig och inte helt perfekt ibland.

Mitt Sigma-objektiv är nåt halvår gammalt och borde inte vara så svårsålt när jag kommer hem till Sverige igen efter nyår. Är det värt dom extra tusenlapparna för att uppgradera till Canons normalzoom istället? Jag fotar ofta i dåligt ljus och då kan det vara värt det lilla extra med IS känns det som. Har läst recensionerna här på Fotosidan och alla verkar väldigt nöjda med 17-55an så det känns som det vore ett säkert köp.

Köp Canon 17-55 2.8 det är guld! Supersnabb AF och IS gör saken ännu bättre :)
 
Jag gick från Sigma 18-50/2.8 till 17-55/2.8 IS och det har jag inte ångrat!

Om Du får det för såpass bra pris är det inget att fundera på.Köp! :)
/L
 
Låter som många är eniga att det är värt den uppgraderingen. Man kan ju nästan se det som att jag får 17-55an på köpet eftersom jag fick betala knappt 13 000:- för mitt 70-200/2.8 IS här i Korea :)
 
Nu har jag aldrig använt Sigmas variant, men ett 17-55 har jag haft och det var jag väldigt nöjd med.
Dessutom lär du ju kunna sälja det utan att förlora en enda krona i stort sett. Om du nu inte skulle bli nöjd, menar jag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.