Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 17-35/2,8 vs. Canon 17-40/4,0

Produkter
(logga in för att koppla)

ziphax

Aktiv medlem
Hej! Som rubriken lyder står jag i valet och kvalet i ett köp mellan Canon EF 17-35/2.8 L och Canon 17-40/4.0 L. (Båda beg.) Jag åker till Island om tre veckor och jag är sjukligt trött på mitt Sigma 17-70/2.8-4.0 eftersom det är oskarpt och tecknar allmänt fult.

Stor bländare är väldigt omtyckt av mig, men jag har läst att 17-40/4.0 är väldigt mycket skarpare än det andra. Så frågan är hur jag ska gå tillväga? Får lönen i morgon men har tyvärr inte såpas att jag har råd med ex. Canon EF 16-35/2.8 L vilket jag förstår är ett bättre alternativ.

Har försökt luska lite i recensionerna här på fotosidan men kommer inte fram till jättemycket. Så om ni har erfarenheter är ni varmt välkomna att dela med er!

I övrigt har jag ett Canon 50/1.4 USM och Canon 85/1.8 USM.

Och om någon har tips på något bra stativ är det välkommet också.. :) behöver köpa upp mig.

Tack på förhand!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar